Estàs a: > > El futur de l’atenció, amb María Ángeles Durán, dins del cicle de conferències ´Futur Obert´

Duranweb

María Ángeles Durán, catedràtica de Sociologia, Premi Nacional d’Investigació i doctora ´honoris causa´ per la Universitat de València, va oferir el passat 10 de desembre, a La Nau, la conferència ‘El futur de l’atenció’. La conferència, que va ser presentada pel vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño, va tindre lloc a l’Aula Magna.

María Ángeles Durán (Madrid 1942) fou la primera dona d’Espanya a obtindre una càtedra de Sociologia. És fundadora de l’Instituto Universitario de Estudios de la Mujer (UAM), ha estat presidenta de la Federación Española de Sociología i membre del comité executiu de la International Sociological Association.

La doctora Durán ha impartit docència i ha desenvolupat investigació en les universitats Autónoma i Complutense de Madrid, CEU, Zaragoza, Pontificia Universiade Católica de Río de Janeiro, University of Cambridge, University of Washington, University of Seattle i a l’Institut Europeu de Florència. Durán és professora d’investigació del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

Entre els nombrosos guardons i premis que ha obtingut destaquen el Premio Nacional de Investigación en Ciencias Jurídicas, Sociales y Económicas Pascual Madoz, la Medalla de Oro al Trabajo, la Medalla de Oro de Extremadura i els premis Protagonistas (Medios de Comunicación), Mensajeros de la Paz i Cultura para la Salud.

Doctora ‘honoris causa’ per la Universidad Autónoma de Madrid (2008), per la Universitat de València (2012) i per la Universidad de Granada (2013), en la seua obra intel·lectual destaca el permanent esforç per obrir nous camps a la investigació, fent visible la interdependència entre la vida privada i la pública, així com la situació de grups socials que fins ara havien atret escàs interés de la sociologia i l’economia.

Aquest acte està organitzat pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València i s’emmarca en el cicle de debats ‘Futur Obert: Conferències de Caixa Popular’, que ha començat aquest curs amb la col·laboració de Caixa Popular i la Fundació General de la Universitat de València.

Entrevista, realitzada per Lorena Hernández, en InfoUniversitat

Data d'actualització: 12 de Gener de 2016