Estàs a: > > ‘Emergents’ debat, en una trobada a La Nau, sobre innovació social i cultural

‘Emergents’ debat, en una trobada a La Nau, sobre innovació social i cultural

Imatge del programa EMERGENTS 2015.

La Nau va acollir, els dies 3 i 4 de desembre, la Trobada Emergents, en la qual es va debatre sobre innovació social i cultural. Aquest encontre es va configurar com a un espai de diàleg sobre producció d’innovació social a la ciutat de València des dels àmbits acadèmic i sociocultural, per exemple.

Aquestes jornades han estat com a continuació de la convocatòria d’ajudes econòmiques a projectes d’innovació social, una iniciativa impulsada pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat, i la Fundació General de la Universitat de València, amb la dinamització d’entitats de la ciutat com ara l’estudi d’arquitectura Mixuro, el taller de disseny Flou Flou D.A., l’estudi de sociologia La Dula i la revista Bostezo.

En aquesta primera edició d’Emergents s’hi han presentat 90 projectes, dels quals han estat escollits sis, que van ser presentats durant la trobada i que en els pròxims mesos es desenvoluparan en diferents barris perifèrics de la ciutat i la seua àrea metropolitana: Campanar, Tres Forques (Grup de Vivendes Antonio Rueda), Castellar-L’Oliveral, Natzaret, La Coma (Paterna) i el Cabanyal. Amb aquestes propostes es compleix un dels objectius del projecte ‘Emergents’: la reactivació social i cultural dels barris de la ciutat.

L’obertura de aquestes jornades va tindre lloc a l’Aula Magna de La Nau, dijous 3 de desembre, amb la taula redona ‘Generar innovació social des de València’. El debat comptà amb la participació de Guillermo Arazo (Las Naves), Emilio Martínez (Salvem el Cabanyal), Miguel Bodegas Ayala (Ajuntament de València) i Gemma Miñarro (CEPAIM), que van estar acompanyats en la Fila 0 per representants de la Fundació dels Comuns, Ingenio-UPV i Falles I+E. Posteriorment, se celebrà la conferència ‘Què és innovació social i quins són els seus límits’, a càrrec de Rubén Martínez, investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La trobada també s’acostà a altres punts de la ciutat: divendres 4, es va convocar el taller ‘Treballant amb les comunitats des de la mirada de gènere’, del Col·lectiu Punt 6, que se celebrà a La Col·lectiva del Cabanyal. Per la vesprada, es presentaren a La Nau els sis projectes seleccionats en aquesta primera edició de la convocatòria ‘Emergents’. La trobada finalitzà amb una festa a Ca Revolta.

Amb aquestes jornades es van generar eines per a poder compartir els processos de treball de cada projecte, al mateix temps que debatre sobre enfocaments, marcs i conceptes claus relacionats amb la innovació social.

‘Emergents’ conté tres objectius centrals: formatiu, al voltant de la idea d’innovació; promocional, a través d’una convocatòria d’ajudes a projectes relacionats amb el concepte; i multiplicador, mitjançant aquestes jornades a les quals es va convocar a persones i entitats interessades en l’àmbit de la innovació social des d’amplis sectors com a art, urbanisme, cinema, teatre, salut, gastronomia, esport o educació.

Més informació i programa

Data d'actualització: 12 de Gener de 2016