Estàs a: > > El professor Rafael Crespo, patró de la Fundació General de la Universitat de València, nou vicerector d’Estudis de Postgrau

Esquerra a dreta: Rafael Crespo, Rosa Marín, Clara Martínez, el rector Esteban Morcillo i María José Añón.

El professor Rafael Crespo, patró de la Fundació General de la Universitat de València, va assumir, el passat 1 de desembre, les competències en l’àmbit dels estudis de postgrau de la Universitat de València en el transcurs d’un acte celebrat a la Sala de Juntes de l’edifici del Rectorat. Aquest acte va tindre lloc en el marc de la remodelació del Consell de Direcció anunciada pel rector en el Consell de Govern del 24 de novembre.

En l’acte de presa de possessió, el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, va reiterar el seu agraïment a les anteriors vicerectores Rosa Marín i Clara Martínez pels serveis prestats a la institució acadèmica, tal i com va expressar en el Consell de Govern del dia 24 de novembre.

Al llarg dels darrers cinc anys, i en un context normatiu i econòmic complex, la doctora Marín ha conclòs el procés de descentralització de la gestió dels estudis de màster oficial així com la seua acreditació, ha implantat els nous programes de doctorat i s’ha creat la nova Escola de Doctorat de la Universitat de València, mentre que la doctora Martínez ha gestionat la presència de la Universitat de València en els Campus d’Excel·lència Internacional VLC/CAMPUS i en CampusHabitat5U, ha desenvolupat el programa Campus Sostenible i ha posat en marxa els acords que han constituït California-Spain Campus amb la Universitat de Califòrnia a Berkeley i, juntament amb el Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació, el recentment signat acord amb la Universidad Complutense de Madrid per participar en el RCC a la Universitat de Harvard.

Amb una dilatada trajectòria en l’àmbit de la docència i divulgació, així com a avaluador extern per a ANECA i les agències d’acreditació de Canàries i Andalusia, el doctor Crespo ha impulsat programes de divulgació científica i d’estimulació del talent matemàtic, com ESTALMAT, així com el Campus Científic d’Estiu de VLC/CAMPUS. Actualment coordina, per encàrrec de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Investigació de la Generalitat Valenciana, un grup de professors i professores de primària i secundària en els àmbits de la Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, per a la reflexió i desenvolupament de projectes sobre formació i recursos per al professorat.

Secretari (1993-1995) i director (1986-1987 i 1999-2002) del Departament d’Anàlisi Matemàtica, el professor Crespo ha sigut vicedegà (1996-1999) i degà de la Facultat de Ciències Matemàtiques, entre els anys 2005 i 2015. Actualment és patró de la Fundació General de la Universitat de València per designació del Consell de Govern i membre electe del Claustre universitari.

Entrevista, realitzada per Jorge Chenovart, a Rafael Crespo en Infouniversitat

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2015