Estàs a: > > La Nau dedica una exposició a la bellesa de la fauna submarina a través de fotografia, biologia i poesia

´Rhizostoma pulmo´ (medusa de ribet blau, aiguaquallada, borm blau). Fotografia: Javier Murcia Requena.

Des del Grup d’estudiants de Biologia Marina Bioblau s’ha organitzat, amb el suport del Vicerectorat de Cultura de la Universitat de València, l’exposició ‘Els nostres veïns submarins. Bestiari contemporani de la Mediterrània’. La mostra es pot visitar a la Sala Oberta de La Nau fins el 10 de gener.

“Quan hom pensa en la diversitat faunística del nostre territori, tendeix a imaginar cérvols, papallones, sargantanes, granotes... No obstant això, tant el litoral mediterrani com els més de 600 quilòmetres de costa valenciana acullen un cresol d’espècies de tota classe”, diuen des del Grup Bioblau.

‘Els nostres veïns submarins. Bestiari contemporani de la Mediterrània’ s’inaugurà el passat 24 de novembre, després de la presentació del llibre d’Edicions 96 amb el mateix nom. Aquesta obra divulgativa recull totes les imatges de l’exposició i moltes altres que s’han realitzat per aquest projecte.

Estructurada evolutivament per classes d’animals, l’exposició consta d’una selecció de 50 fotografies submarines de la fauna de les aigües mediterrànies i s’acompanya de textos explicatius que contextualitzen zoològicament cada grup, així com de versos creats exclusivament per a l’ocasió.

El Grup d’estudiants descriu el projecte expositiu: “Aquest projecte convida a un viatge de la mà de la sinergia entre ciència i art cap als organismes del nostre blau: des dels més espectaculars, conspicus i coneguts, fins a les criatures més ocultes i curioses. Un espai on gaudir de les instantànies d’uns habitants que ens pertanyen i als quals pertanyem, que formen part dels nostres valors naturals i que mereixen a parts iguals el nostre respecte i la nostra admiració”.

Data d'actualització: 2 de Desembre de 2015