Estàs a: > > Més de mig centenar d’organitzacions es donen cita en l’Assemblea Anual de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh

El Comité Executiu de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh, al Claustre de La Nau.

La Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh va celebrar la seua XVI Assemblea Anual els dies 12 i 13 de novembre, a La Nau, en un encontre que va acollir la Fundació General de la Universitat de València i que va reunir més de mig centenar d’organitzacions de tot el territori espanyol.

La inauguració de les jornades va anar a càrrec del gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria, i el director gerent de l’IEMed, Josep Ferré.

Cristóbal Suria es va referir a l’assemblea de 2015 com a “una oportunitat per a treballar en les línies estratègiques de la Xarxa”, així com “per a desenvolupar sessions de treball per àrees temàtiques d’interés per a totes les entitats membres”.

El gerent de la Fundació General de la Universitat de València va recordar així mateix que aquesta és una institució acadèmica “cinc vegades centenària”, a la qual la Fundació General presta els seus serveis en matèria de gestió cultural, d’ocupació, d’atenció primerenca i d’atenció a la diversitat funcional, entre altres tasques.

Josep Ferré, per la seua banda, va manifestar la seua intenció de “millorar l’eficàcia i l’eficiència de la Xarxa” mitjançant aquesta reunió i va mostrar la seua especial preocupació per “la situació actual de la Mediterrània”, la qual “tendeix a la catàstrofe”, va afirmar. “El conflicte d’Orient Mitjà, el desastre de Síria, l’islamisme radical que ha propiciat un escenari de crisi migratòria sense precedents davant el qual Europa està reaccionant parcialment, anul·lada per les seues pròpies misèries, incapaç d’aplicar els mateixos valors que ella promou i predica… És aquesta una situació que hem de contribuir a millorar des de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh”, va concloure.

La Fundació Anna Lindh
La Fundació Anna Lindh (FAL) és una entitat intergovernamental en la qual hi participen els països de la Unió per la Mediterrània (UpM), la Unió Europea i la Lliga dels Estats Àrabs, amb seu a Alexandria (Egipte). Treballa com a “xarxa de xarxes” i està integrada per 42 xarxes nacionals de l’espai euromediterrani amb més de 4.000 organitzacions de la societat civil.

El seu objectiu principal és acostar les persones de l’espai Euromed com a mitjà per a promoure el respecte per la diversitat i el diàleg entre els ciutadans i les ciutadanes de diferents cultures, orígens i creences.

Per a aconseguir-ho, la FAL impulsa i dóna suport a les iniciatives de les organitzacions civils membres que defensen valors universals compartits com ara el respecte per la diversitat, la dignitat dels drets humans, la pau i la democràcia.

Els passats dies 12 i 13 de novembre, la Xarxa Espanyola de la FAL, amb més de 130 organitzacions repartides per tot el territori espanyol, celebrà la seua setzena assemblea anual en el marc de l’edifici històric de la Universitat de València, el Centre Cultural La Nau, a la qual van assistir més de mig centenar de col·lectius.

Aquesta reunió va possibilitar l’establiment d’un pla de treball fins al 2017; la posada en comú d’accions executables mitjançant un taller d’Acción Intra Red que es va dividir per grups temàtics; i una jornada de capacitació sobre el mapa europeu de finançament i les oportunitats per a les entitats euromediterrànies del sector social.

La Xarxa Espanyola de la FAL, a la qual pertany la Fundació General de la Universitat de València des de l’any 2014, desenvolupa la seua activitat en diversos camps com ara la cooperació al desenvolupament, el diàleg intercultural, la igualtat de gènere, joventut, educació, immigració, medi ambient i mitjans de comunicació. L’IEMed és el coordinador de la xarxa.

‘Quaderns de la Mediterrània’
En aquest marc, va tindre lloc també la presentació de la revista ‘Quaderns de la Mediterrània’, dimecres dia 11.

L’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), fundat el 1989, és una entitat de caràcter consorciat integrada per la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació, i l’Ajuntament de Barcelona, amb una clara vocació de ‘think tank’ especialitzada en les relacions mediterrànies a partir d’un enfocament multidisciplinari i del treball en xarxa. L’IEMed produeix una extensa llista de publicacions, entre elles, la revista ‘Quaderns de la Mediterrània’, amb la finalitat de reflexionar sobre el diàleg intercultural i la realitat antropològica de les societats mediterrànies.

El Centre Cultural La Nau va acollir la presentació del número ‘Mediterranean Challenges / Reptes Mediterranis’, el qual ofereix una anàlisi dels diferents camps d’acció que componen el Procés de Barcelona. “Malgrat les dificultats, tenim ara l’oportunitat d’examinar els reptes i proposar iniciatives per a un futur millor de la regió euromediterrània”, van apuntar des de l’Institut.

El dossier de la revista examina les diverses àrees de cooperació esmentades en la Declaració de 1995 (economia, energia, transports, gènere, comunicació…) i estableix les bases sobre les quals cal replantejar-se el futur en cadascú d’aquests aspectes. És per açò que la publicació compta amb la participació de valuosos experts que han volgut sumar-se a aquesta iniciativa, com ara els professors de la Universitat de València Javier de Lucas i Josep Maria Jordan Galduf.

Així mateix, el dossier es presenta dividit en cinc apartats, titulats ‘La societat civil de hui’, ‘Un espai en crisi’, ‘Els reptes de les dones’, ‘Mitjans de comunicació i tecnologies digitals’ i ‘Reptes econòmics i mediambientals’.

Presentaren la revista el director gerent de l’IEMed, Josep Ferré; la directora de la publicació, Maria Àngels Roque; la degana de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València, Esther Alba; el vicepresident de l’ONG CERAI (Centre d’Estudis Rurals i d’Agricultura Internacional), Vicent Garcés; i Lola Bañón, periodista, professora de la Universitat de València i membre de l’Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània (ACM).

Enllaç als continguts de la revista

Data d'actualització: 19 de Novembre de 2015