Estàs a: > > Alumni UV es desplaça a Arcos de las Salinas i visita el seu riu

Alumni UV es desplaça a Arcos de las Salinas i visita el seu riu

Església de la Inmaculada a Arcos de las Salinas, Terol.

L’eixida pel territori d’aquest mes serà el pròxim dia 29 i la destinació, Arcos de la Salinas. El col·lectiu Amics i Antics Alumnes (Alumni UV) recorrerà el riu d’Arcos, de curta trajectòria però d’acusat desnivell que drena la Serra de Javalambre, a la província de Terol. Els visitants podran triar entre dues rutes, però caldrà inscriure-s’hi abans, del 9 al 25 de novembre. És una activitat amb subvenció del col·lectiu de la Universitat de València.

Encara que de reduïdes proporcions, el riu Arcos compta amb uns atributs especials com ara les seues gorges i estrets, i el paisatge de formes fantàstiques i vida natural.

Els visitants podran triar entre dues rutes. Dins de ‘Geografia de l’Aigua’, faran un circuit que s’acosta a les ribes del riu i exploraran escenaris de gran bellesa i valor natural, acompanyats pel botànic Víctor Ramírez.

D’altra banda, dins de ‘Ruta dels Pobles’, gaudiran de l’arquitectura popular d’Arcos de las Salinas, poble que reposa plàcidament sobre un tossal a la vora del riu. Passejaran per les ermites, les fonts, l’església, les cases i les seues històriques salines. Aquest recorregut estarà guiat pel també botànic Víctor Benlloch.

L’eixida es farà des de Nuevo Centro, a València, a les 8 hores. El preu de l’excursió, subvencionat per Alumni UV, és de 15 euros per a les cinc primeres persones que s’hi apunten, i de 25 euros per a la resta. El dinar és opcional i té un cost de 16 euros.

És una activitat organitzada en col·laboració amb el Club de Viatges Fil-per-Randa.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 24 de Novembre de 2015