Estàs a: > > La Universitat organitza un congrés per a acostar les oportunitats laborals a l’estudiantat amb discapacitat

Una de les imatges del Congrés sobre Emprenedoria, Ocupació i Discapacitat.

La Universitat de València, a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, ha organitzat el I Congrés Nacional sobre Emprenedoria, Ocupació i Discapacitat, que se celebrà els dies 5 i 6 de novembre. L’objectiu ha estat acostar les oportunitats laborals a l’estudiantat amb diversitat funcional.

L’acte inaugural va ser presidit pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, a qui acompanyaren la secretària d’Estat de Serveis Socials i Igualtat del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Susana Camarero; la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana, Mònica Oltra; el president de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE), Manuel López; i el president de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, Carlos Pascual.

La ponència que va obrir el congrés va anar a càrrec del secretari general del Consell General de l’ONCE, Rafael de Lorenzo, qui va parlar sobre els factors determinants de la dignitat i la ciutadania de les persones amb discapacitat, i la rellevància de la inserció laboral. De Lorenzo va ser presentat pel catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de València Juan Francisco Mestre.

El I Congrés Nacional sobre Emprenedoria, Ocupació i Discapacitat, celebrat a la seu de la Fundació ADEIT, es configura com a un exemple més de l’aposta de la Universitat de València per la inclusió social de les persones amb discapacitat. Durant l’encontre, s’analitzà la situació laboral d’aquest col·lectiu, en general, amb referències als titulats universitaris, en particular.

Es va fer una valoració crítica de la situació actual dels titulats universitaris amb discapacitat dins de l’àmbit laboral i s’estudiaren, així mateix, les possibilitats que poden obrir-se en un futur pròxim.

En aquest sentit, el congrés va pretendre afavorir futures accions d’intervenció que possibiliten uns nivells d’ocupació més elevats i de més qualitat per a les persones amb diversitat funcional mitjançant el contacte entre institucions, entitats i empreses dedicades a la inserció laboral d’aquest col·lectiu.

La Universitat de València és la universitat presencial amb major nombre d’estudiants amb diversitat funcional del territori espanyol; és una de les tres primeres universitats espanyoles que va crear un servei d’atenció a les persones amb discapacitat en el curs 1992-1993; i és la primera i única universitat espanyola que té un Reglament de Mesures per a la Integració de Personal Docent i Investigador amb diversitat funcional des de l’any 2007.

Des de la posada en marxa de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, adscrita a la Fundació General de la Universitat de València, han estat atesos més de 3.000 titulats amb discapacitat. Aquesta Unitat gestiona, assessora i treballa amb una població de més de 1.100 estudiantes i estudiants, 60 professores i professors, 180 voluntaris i voluntàries, i 40 associacions i entitats, en un entorn de 60.000 membres de la comunitat universitària de la Universitat de València.

Tot aquest treball ha proporcionat a la Unitat un important reconeixement públic mitjançant l’obtenció de guardons com ara el Premi Solidari ONCE-Comunitat Valenciana (2015); el Premi COCEMFE-València (2014); el Premi Cermi.es (Cermi-Espanya) (2013); el Premi Telefónica Ability Awards (2012); la Menció Honorífica a la Universitat de València per part de la Defensora de les Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (2011) i el Premi ‘Solidaritat’ de la Fundació Asindown (2011).

Per a més informació sobre el congrés: http://congresoempleodiscapacidad.es/

Documents adjunts:
Data d'actualització: 15 de Gener de 2016