Estàs a: > > Excursió històrica als indrets moriscos de la Serra d’Espadà

Excursió històrica als indrets moriscos de la Serra d’Espadà

Senderisme a Almedixer, Serra Espadà.

El col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València (Alumni UV) es desplaça a la Serra d’Espadà el dia 22 de novembre per a visitar els indrets moriscos de la Serra d’Espadà. El col·lectiu de la Universitat de València coneixerà a fons la història del barranc i la font d’Almanzor. Període d’inscripció obert fins el 18 de novembre.

La història d’aquests emplaçaments es remunta a l’any 1525, quan l’emperador Carles V va ordenar el bateig de tots els moros del Regne, sota pena d’expulsió. Aquesta ordre va provocar nombroses rebel·lions dels sarraïns entre les quals destaca la de la Serra d’Espadà per la seua virulencia.

Les persones que s’inscriguen en aquesta excursió estan citades a les 8 hores, a Nuevo Centro, per a eixir tots junts en autobús; i a les 8:30 hores, a Sagunt. Faran una ruta verda de dues hores, amb dificultat baixa, i caminaran el Coll de l’Ibola, el Barranc d’Almanzor, la Font d’Almanzor i Almedixer.

Guiarà el recorregut Joan Grifoll, expert en Història.

El preu de l’eixida és de 15 euros per a les cinc primeres persones que s’hi apunten (està subvencionada per Alumni UV) i de 25 euros per a la resta. El dinar és opcional i té un cost de 15 euros.

És una activitat organitzada amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 13 de Novembre de 2015