Estàs a: > > La Fundació General de la Universitat de Valčncia i Caixa Popular enceten un cicle de conferčncies a La Nau

Esteban Morcillo (esquerra) i Rosendo Ortí, en la signatura del conveni per a la posada en marxa del cicle ‘Futur Obert’.

La Fundació General de la Universitat de Valčncia i l´entitat financera Caixa Popular han signat un conveni específic de col·laboració pel qual ambdues entitats posen en marxa un nou cicle cultural i de conferčncies que es desenvoluparŕ en els prňxims mesos a l’edifici histňric de la Universitat, en col·laboració amb el Vicerectorat de Cultura i Igualtat.

L’Aula Magna del Centre Cultural La Nau acull el cicle d’activitats que s’impulsa davall el títol ‘Futur Obert. Conferències Caixa Popular’. Cadascuna d’aquestes activitats és retransmesa per ‘streaming’, és a dir, en directe per internet. L’entrada a aquests esdeveniments culturals també és gratuïta fins a completar l’aforament de la sala.

Aquest conveni específic, que s’emmarca en el conveni marc regulador signat entre ambdues entitats en 2014, ha estat subscrit pel rector Esteban Morcillo, com a president de la Fundació General de la Universitat de València, i el director general de Caixa Popular, Rosendo Ortí.

El rector Esteban Morcillo ha subratllat l’objectiu d’aquest acord, que és “la promoció d’un cicle de debats que compta amb intervencions magistrals”. Així mateix, el rector ha agraït “el tarannà i la voluntat de Caixa Popular en col·laborar amb la Universitat de València, en el marc d’un model com és el mecenatge i en la potenciació de les relacions públiques-privades”.

D’altra banda, Rosendo Ortí, a qui ha acompanyat a l’acte Paco Alós, responsable de Relacions Institucionals i Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de Caixa Popular, ha posat l’accent en la filosofia de l’entitat que dirigeix. “El nostre propòsit és, mitjançant el suport a iniciatives com ‘Futur Obert’, tornar a la societat valenciana el que la societat ens aporta. És per açò que reinvertim una part important dels beneficis i, a poc a poc, anem incrementant les dotacions a propostes culturals i socials que parteixen de la Universitat de València. Apostem per aliances com aquesta perquè ens proporcionen sostenibilitat”, ha afirmat.

Programació del cicle ‘Futur Obert’
La programació del cicle conté sis conferències, presentades i moderades pel vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño, que també ha estat present en la signatura del conveni com a vicepresident executiu de la Fundació General de la Universitat de València.

La primera ponència dins de ‘Futur Obert’, amb el títol ‘Desigualtat, pobresa i exclusió: Presentació de l’Informe FOESSA 2015’, va anar a càrrec d’Enrique Lluch, coordinador de l’Informe FOESSA a la Comunitat Valenciana, el passat 7 d’octubre. La segona, ‘L’educació i els seus desafiaments’, se celebrà el passat 15 d’octubre, a càrrec de François Dubet, professor de Sociologia de la Université de Bordeaux i director d’estudis a l’École des Hautes Études en Sciencies Sociales.

Les pròximes conferències previstes són ‘El futur de la cura i les seues implicacions econòmiques’, a càrrec de María Ángeles Durán, investigadora del CSIC, el dia 24 de novembre; i ‘Individualisme possessiu i l’Europa asocial’, per Luis Moreno, investigador de l’Institut de Polítiques i Béns Públics del CSIC, el dia 1 de desembre.

D’altra banda, Facundo Alvaredo, investigador de la Paris School of Economics, i Francisco Goerlich, catedràtic d’Anàlisi Econòmica de la Universitat de València, abordaran les desigualtats i les bretxes socials a Europa en sengles conferències els dies 9 i 23 de febrer, respectivament.

Està previst que totes les conferències comencen a les 19 hores.

La Fundació General de la Universitat de València és una entitat sense ànim de lucre que té com a propòsit principal, d’acord amb els seus Estatuts, cooperar en el compliment de les finalitats de la Universitat de València a través de l’ajuda a la docència, a la recerca, a la difusió cultural i a la formació humana integral dels seus beneficiaris.

Per la seua banda, Caixa Popular és una cooperativa de crèdit valenciana que va nàixer l’any 1978 amb vocació social i d’arrelament, i una marcada voluntat de creixement. Integra en el seu ideari el suport a projectes associatius que busquen millorar aspectes puntuals de la societat valenciana, no només de caràcter econòmic, sinó també de caire educatiu, social, cultural, esportiu i festiu.

Data d'actualització: 29 d'Octubre de 2015