Estàs a: > > Finalitza el Festival de Benvinguda de la Universitat, amb música, art i moltes activitats

Un dels concerts del Festival de Benvinguda 2015.

El Festival de Benvinguda s´ha celebrat fins al 5 de novembre a espais de la Universitat i sales de concerts de la ciutat de València i d’Ontinyent. Aquesta edició ha comptat amb 14 concerts amb els quals s´ha donat suport a Pobresa Zero, nou representacions teatrals i intervencions d’art públic al Campus dels Tarongers.

Hi ha col·laborat el Patronat d´Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València.

Transcorreguts els primers dies del nou curs acadèmic, la Universitat de València va posar en marxa una nova edició del Festival de Benvinguda amb un ampli ventall d’activitats culturals per celebrar el començament del curs i apropar les propostes culturals a l’estudiantat i a la comunitat universitària, així com a la societat valenciana.

Concerts al Rector Peset, al Jardí Botànic, i a les sales Noise i El Loco
La música és un dels eixos principals del Festival que es concreta en diverses propostes i diferents espais. El primer concert se celebrà al Col·legi Major Rector Peset, el dia 13 d’octubre, amb el cantaor David Lagos, premi Lámpara Minera 2014, acompanyat d’Alfredo Lagos a la guitarra.

Aquest any han estat tres els ‘Concerts de Benvinguda’, que s´han celebrat tres dijous consecutius a la Sala Noise de València. Començaren dijous 15 d’octubre amb els valencians ‘ASPENCAT’ i la cantant francoxilena Ana Tijoux. El 22 d’octubre, actuaren ‘SIDONIE’ i dos dels grups seleccionats de la ‘Borsa Pop Rock de la Universitat de València’: ‘Dusty Shoes’ i ‘Best on the road’. El 29 d’octubre, el rock de LEÓN BENAVENTE junt a ‘Flipping Colors’ tancaren els concerts a la Noise.

Després de l’èxit de l’any passat, aquesta edició ha continuat amb la ‘Benvinguda al Botànic’, concerts acústics que han tingut lloc al mateix interior del jardí en una atmosfera única i agradable. Maria Rodés va obrir aquest cicle el dia 16 d’octubre, continuà amb El Cifu el dia 23 i finalitzà amb la cantautora Anni B Sweet el dia 30 d’octubre.

Quatre grups més, seleccionats de la ‘Borsa Pop Rock de la Universitat’, participaren en dos concerts. El primer, 22 d’octubre, a la sala Buddha Chic d’Ontinyent, amb ‘L’home brut’ + ‘Kaoba’ en acústic. Tancà el Festival a València el concert de ‘Kai Mars’ i ‘Incompetencia’ junt amb el grup convidat ‘Badlands’, que se celebrà el passat 5 de novembre, a la sala El Loco.

Art Públic i Teatre Universitari
El Festival de Benvinguda ha integrat també la ‘XVIII Mostra d’Art Públic per a Joves Creadors’, amb huit intervencions seleccionades que han sigut visitables del 19 al 23 d’octubre als diferents espais del Campus dels Tarongers. La Mostra va ser inaugurada amb la conferència ‘Procesos dialógicos y prácticas colaborativas entre arte y comunidad’, a càrrec de Nuria Enguita Mayo.

Del 19 al 30 d’octubre, va tindre lloc a la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau la ‘XX Mostra de Teatre Universitari’, organitzada per l’Aula de Teatre de la Universitat de València, que comptà amb la participació dels següents grups de teatre: Aula de Teatre Carles Pons (Universitat Jaume I de Castelló), Colectivo teatral Filoeduca (Universitat de València), Teada produccions, Aula de Teatre de la Universitat d’Alacant, Roses negres (grup de teatre de la Facultat de Psicologia de la Universitat de València), Aula de Teatre de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Assaig (Grup de Teatre de la Universitat de València) que celebra el seu 25 aniversari de trajectòria teatral universitària.

Festival de Benvinguda al Campus d’Ontinyent
El campus i la ciutat d’Ontinyent han gaudit, com cada any, d’una programació específica. BORJA PENALBA, amb les seues ‘Cançons de fer camí’, actuà al mateix campus el dia 21 d’octubre. Eixa vesprada ho va fer també al Centre Cultural Caixa Ontinyent el quintet de metall de joves músics valencians ‘Djamm Brass Quintet’. L’actuació teatral arribà de la mà d’EUGENI ALEMANY amb ‘En persona guanye’, el dia 20 al Teatre Echegaray. Així mateix, al llarg de la setmana, es realitzaren diverses conferències, una partida de pilota valenciana i s’inauguraren dues exposicions: ‘Memòria i Patrimoni Viu’, i ‘Diverses. Històries de dones’.

Pobresa Zero i Solidaritat amb el poble de Síria
Com en edicions anteriors, la Universitat de València ha donat suport a Pobresa Zero amb la recaptació econòmica dels concerts i amb la col·laboració institucional en activitats de sensibilització, així com en el marc de la celebració del 17 d’octubre, Dia mundial per l’Eradicació de la Pobresa. En els primers dies de novembre se celebrà, a més, una jornada de reflexió i solidaritat amb el poble de Síria amb la participació d’ONGD i d’experts universitaris en Drets Humans.

El Festival de Benvinguda està coordinat des de la Delegació per a Estudiants de la Universitat de València mitjançant el SeDI (Servei d’Informació i Dinamització) i compta amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Igualtat (Aula de Cinema, Aula de Música i Aula de Teatre), el Col·legi Major Rector Peset, el Jardí Botànic de la Universitat de València, el Patronat d’Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València, el Servei de Política Lingüística, l’Ajuntament d’Ontinyent i la Fundació Universitària Vall d’Albaida.

Programació completa: www.uv.es/benvinguda

Data d'actualització: 10 de Novembre de 2015