Estàs a: > > Presentació de l’informe FOESSA sobre exclusió i desigualtat social

Presentació de l’informe FOESSA sobre exclusió i desigualtat social

Logo Debats a La Nau.

La Nau va acollir el passat 7 d´octubre la presentació del VII Informe de la Fundación FOESSA ‘¿Recuperación? Enfoque agregado versus enfoque de la privación’. Aquest informe, realitzat per l’Observatori d’Investigació sobre Pobresa i Exclusió a la Comunitat Valenciana, analitza cada any les desigualtats en la realitat valenciana.

Col·laboren en l´informe la Universitat CEU Cardenal Herrera de València, Cáritas Diocesanas de la Comunitat Valenciana i la Fundación FOESSA.

Amb motiu de la presentació d’aquest informe, Enrique Lluch, coordinador de l’Informe FOESSA a la Comunitat Valenciana, i Cristina Ramón, representant de Pobresa Zero, parlaren sobre ‘Desigualtat, pobresa i exclusió: Vulneració de drets al Nord i al Sud’, en la taula redona que va ser moderada pel vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño.

L’informe d’enguany analitza no solament les xifres agregades del conjunt de la població, que reflecteixen una recuperació de la mitjana, sinó també els indicadors de privació, aquells que analitzen si els que estan pitjor econòmicament milloren realment la seua situació o no. Entre aquests indicadors, el de la renda mitjana afecta especialment la població juvenil, amb un de cada tres joves en situació de risc de pobresa.

D’acord amb l’informe, la renda de les llars valencianes ha caigut un 11,8% des de l’inici de la crisi el 2008, i s’ha reduït gairebé 2.000 euros: de 15.899 a 14.023 euros. Per la seua banda, la taxa de “risc de pobresa” a la Comunitat Valenciana se situa un punt per sobre de la mitjana espanyola en el 22,7%. La dada més alarmant de l’informe suposa que ha augmentat el nombre de joves que es troben en risc de pobresa fins a pràcticament u de cada tres valencians i valencianes. Així mateix, els investigadors conclouen en l’informe que els cinc anys més durs d’aquesta recessió econòmica han fet més rics els rics i més pobres els pobres, ja que el 10% de la població més pobra ha vist com es reduïa la seua participació en la renda un 9,35%, mentre que el 10% de la població més rica ha vist com augmentava aquesta participació un 6,16%.

Aquest debat s’emmarca en el cicle ‘Futur Obert. Conferències de Caixa Popular’, a través de la Fundació General de la Universitat de València, en col·laboració amb el Vicerectorat de Cultura i Igualtat. És un cicle d´entrada lliure fins a completar l´aforament de la sala on se celebra.

Data d'actualització: 14 d'Octubre de 2015