Estàs a: > > José Pedro Martínez participa en el cicle de trobades sobre col·leccionisme corporatiu d’art de la Fundació Bancaixa

Detall del catàleg de la 12a Biennal Martínez Guerricabeitia.

El director d’Activitats del Patronat Martínez Guerricabeitia, José Pedro Martínez, participà, el passat 15 d’octubre, en el cicle ‘Trobades entorn del col·leccionisme’. Aquest cicle, organitzat per Iberdrola i Fundació Bancaixa, va tindre lloc al Centre Cultural Bancaixa (plaça Tetuan 23, València), els dies 14 i 15 d´octubre.

José Pedro Martínez reflexionà en la seua intervenció sobre la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València. Tractà de fer un recorregut per la col·lecció d’art contemporani de la Universitat des de la seua condició de col·lecció familiar fins a convertir-se en una col·lecció institucional.

La participació de José Pedro Martínez s’emmarcà en la trobada ‘Empresaris, professionals i col·leccionistes’, i al costat d’ell hi van intervindre Carlos Puerta, de l’Associació de Col·leccionistes Privats d’Art Contemporani 9915; Xesqui Castañer, historiadora de l’art; i Mira Bernabéu, artista, galerista i analista del sistema de l’art.

El cicle ‘Trobades entorn del col·leccionisme’ es configura com a una activitat en la qual s’abordà la relació entre el col·leccionisme d’art i el món empresarial, i que va estar vinculada a l’exposició ‘La Piel Translúcida’, que es pot visitar de forma gratuïta al Centre Cultural Bancaixa fins el 18 d’octubre.

Les trobades, presentades i moderades per Javier González de Durana, historiador de l’art i comissari d’aquesta exposició, començaren el dia 14. Sota el títol ‘Col·leccionisme corporatiu’, es donaren cita Rafael Alcón, president de Fundació Bancaixa; Rafael Orbegozo, cap de Gabinet de Presidència d’Iberdrola i responsable de la col·lecció artística de la companyia; Enrique del Moral, director-gerent de la Fundación Aena; Alejandra Gandia Blasco, subdirectora creativa i de comunicació de Gandia Blasco; i Mercedes Basso, directora de la Fundación Arte y Mecenazgo, iniciativa de la Fundació Bancària La Caixa, i altres personalitats vinculades al món de l’art per a promoure el col·leccionisme d’art com a font de mecenatge.

El cicle va tindre com a objectiu analitzar i debatre sobre la política d’adquisició d’obra artística per part de l’àmbit empresarial, tant des de la perspectiva de l’empresari col·leccionista a títol individual, com des del punt de vista corporatiu, en el qual la pròpia companyia integra el col·leccionisme dins de la seua estratègia empresarial.

La Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València
L’empresari i mecenes Jesús Martínez Guerricabeitia va donar a la Universitat de València l’any 1999 la seua col·lecció d’art contemporani, convertint així aquesta institució acadèmica en la universitat espanyola que posseeix la més important col·lecció d’art contemporani.

El Patronat Martínez Guerricabeitia, creat deu anys abans per iniciativa de Jesús Martínez Guerricabeitia i la Fundació General de la Universitat de València, té com a finalitat fomentar i difondre l’activitat creativa en el camp de les arts plàstiques contemporànies, així com incrementar el patrimoni artístic de la Universitat. Per a açò, organitza des de 1990 la Biennal Martínez Guerricabeitia, l’activitat més significativa del Patronat, i gestiona la col·lecció pictòrica donada.

+Info:
www.fundacionbancaja.es