Estàs a: > > AlumniUV arranca les activitats d’octubre amb l’art marcial Kinomitxi, alliberador de les tensions

Kinomitxi.

Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València (AlumniUV) ha programat mitja dotzena d’activitats per a l’octubre. La primera és un taller d’iniciació al Kinomitxi, l’art de moure’s en l’espai que allibera tensions físiques i emocionals. La inscripció està oberta tot el mes i les sessions es desenvolupen els dies 2, 16, 23 i 30 d´octubre.

Aquesta proposta és la primera de la temporada dins del cicle ‘Alumni Comparteix’, dirigit als membres del col·lectiu i de participació gratuïta. El taller és impartit per Carmen Alfaro, professora d’Educació Física i membre d’AlumniUV, i té lloc al tatami universitari del Campus dels Tarongers, de 18 a 21 hores.

Amb el Kinomitxi, una pràctica provinent de París, on va ser creada pel mestre d’aikido Masamichi Noro, i que ja porta a València més de 30 anys, també “s’aprén a treballar en sintonia i harmonia amb el company o la companya, mantenint el centre de gravetat respectant l’espai de l’altre”, expliquen des d’AlumniUV. “Tota una innovació en el món de les arts marcials, ja que es perd la marcialitat de la lluita i la confrontació per a esdevindre una cosa bella i màgica”, afegeixen.

D’altra banda, el col·lectiu de la Universitat de València ha représ aquest mes el Club de Lectura, que es va reunir el passat dia 6 d’octubre, a la Biblioteca del Palau de l’Exposició per a debatre sobre una de les obres clau del realisme rus, ‘El idiota’ de Dostoievski. Les persones interessades en els successius Clubs de Lectura han de contactar primer amb l’oficina d’AlumniUV a través del telèfon 96 353 10 70 o per e-mail a amics@uv.es

Passejades per València i Ruta dels Pobles
Així mateix, continuen les activitats organitzades en col·laboració amb el Club de Viatges Fil-per-Randa. A l’octubre, s´hi han programat tres passejades pel cor de la ciutat. En la primera d’elles, el dia 17, s’aprofundirà en l’arquitectura romana a València; el dia 18, es visitaran els assuts del Túria; i el dia 31, se celebrarà la Nit de les Ànimes, una tradició autòctona que ambdues entitats volen posar en valor front al Halloween nord-americà.

El dia 24 d’octubre, es realitzarà una eixida a Puertomingalvo, dins del programa ‘Ruta dels Pobles’, per tractar-se d’un municipi farcit d’arquitectura popular, enclavat en un recinte murat amb portals medievals i assentat sobre un promontori rocós que presideix el Castell, una de les fortificacions millor conservades del Baix Aragó.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 16 d'Octubre de 2015