Estàs a: > > José Pedro Martínez reflexiona a l’IVAM sobre la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València

José Pedro Martínez.

El director d’Activitats del Patronat Martínez Guerricabeitia, José Pedro Martínez, va participar el passat 19 de setembre en la taula redona sobre col·leccionisme que va acollir l’IVAM en el marc del festival Abierto Valencia. José Pedro Martínez reflexionà sobre la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València.

El director del Patronat Martínez Guerricabeitia va fer un recorregut per la col·lecció d’art contemporani de la Universitat des de la seua condició de col·lecció familiar fins a convertir-se en col·lecció institucional. La seua intervenció portava per títol ‘A banda i banda de l’espill: de col·lecció familiar a col·lecció institucional’.

El debat, que es desenvolupà sota l’epígraf ‘Col·leccionant experiències’, va ser organitzat per l’Associació de Galeries d’Art Contemporani de la Comunitat Valenciana (LaVAC), en col·laboració amb l’Associació de Col·leccionistes Privats d’Art Contemporani 9915, amb motiu de la celebració d’Abierto Valencia.

Aquesta taula va reunir, a més, a Alicia Ventura, responsable artística de la Colección DKV Arte y Salud; Javier B. Martín, conservador de la Colección ARS Citeror; i Nacho Tomás Gil, director de Naranjas con arte. El col·loqui estarà moderat pel director de l’IVAM, José Miguel Cortés.

III edició d’Abierto Valencia
Del 17 al 19 de setembre LaVac presentà la III edició d’Abierto Valencia, l’esdeveniment d’obertura de la temporada expositiva en 17 galeries valencianes. Exposicions, visites guiades, lliurament de premis i una taula redona sobre col·leccionisme van compondre un cap de setmana cultural amb l’art contemporani com a protagonista.

El dia 18, les galeries obriren les seues portes de manera simultània a l’Opening, la inauguració de la temporada expositiva. En acabar, l’IVAM va acollir per primera vegada la festa de lliurament dels quatre premis d’Abierto Valencia.

Els dies 18 i 19 de setembre les galeries acolliren els ARC Gallery Walk, tres rutes de visites guiades per a conèixer la seua història i el seu funcionament.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 20 de Setembre de 2015