Estàs a: > > La Fundació de la Universitat i Caja Madrid signen un conveni per a difondre la mostra ´Pinacoteca psiquiàtrica´

Convenio Caja Madrid

La Fundació General de la Universitat de València i l'Obra Social Caja Madrid han signat un conveni per a la promoció, exhibició i difusió de l'exposició "Pinacoteca psiquiàtrica a Espanya (1917-1990)".

L'acord l'han signat el rector de la Universitat i president de la Fundació General de la Universitat, Francisco Tomás, i Bienvenido Saún, subdirector general de Caja Madrid. A l'acte ambé han assistit el vicerector de Cultura de la Universitat, Rafael Gil; el director de la Fundació General de la Universitat, Cristóbal Suria; i José Blanca Bertomeu, director de l'Obra Social Caja Madrid

Les dues institucions, d'acord amb els seus objectius i finalitats, han acordat col·laborar en la celebració d'aquesta exposició dedicada a les més importants col·leccions artístiques espanyoles, vinculades a la psiquiatria espanyola entre els anys 1917 i 1990.

L'objectiu d'aquest conveni és articular la col·laboració entre la Fundació General de la Universitat i Obra Social Caja Madrid amb la coproducció d'aquest projecte expositiu impulsat per la Universitat.

En l'acte tant Francisco Tomás com Bienvenido Saún han destacat l'expectació que ha alçat la mostra, que de moment ha sigut visitada per més de deu mil persones. A més, han manifestat el seu interés per continuar col·laborant no sols en el patrocini cultural sinó en altres àmbits.

La mostra s'ha pogut visitar fins el dia 24 d'aquest mes a l'edifici històric de la Nau. Entre els objectius del conveni s'estableix que es treballe perquè la mostra recórrega el major nombre d'espais culturals per a donar-li una major difusió, així, ja està programat que s'exhibisca durant els mesos d'abril i juny en el Centre Municipal d'Exposicions d'Elx. A més, segons el vicerector Rafael Gil, representants la Universitat de Cambridge també l'han visitada i han mostrat gran interés.

Mitjançant aquesta exposició, es volen donar a conéixer les diferents formes d'expressió artística creades per persones afectes de trastorns mentals, entre els anys 1917 i 1990, les seues vivències, les seues visions de la realitat i del seu entorn i la importància d'aquestes manifestacions artístiques com a teràpia, mètode d'estudi i ajuda psiquiàtrica, així com els seus paral·lelismes plàstics amb certes manifestacions de l'art contemporani i d'avantguarda.

Data d'actualització: 26 de Març de 2010