Estàs a: > > La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat renova un sistema de gestió de la qualitat “molt estructurat i consolidat”

Classe adaptada al llenguatge de signes en la Universitat. Foto: Miguel Lorenzo

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, inscrita en la Fundació General, ha superat de forma satisfactòria l’auditoria de seguiment duta a terme per l’empresa SGS ICS Ibérica, S.A., el passat 15 de juliol. L’auditor cap, Iván Mena, va subratllar que aquesta Unitat disposa d’un sistema de gestió “molt estructurat i consolidat”.

Amb aquesta última auditoria s’han complit ja 10 anys des que la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat superara per primera vegada una auditoria de qualitat, al juliol de 2005, i obtinguera el dia 14 de juliol d’aquell mateix any, la seua acreditació com a Sistema de Gestió de la Qualitat segons la Norma ISO 9001:2008.

Al llarg d’aquesta dècada, els membres que conformen la Unitat s’han implicat activament en aquest Sistema de Gestió de la Qualitat aportant els suggeriments de millora que any rere any s’han anat materialitzant. Aquest compromís de Qualitat ha implicat un treball d’avaluació i seguiment trimestral de tot l’equip, dirigit per Celeste Asensi, a través de reunions i posades en comú d’anàlisis de millora, demostrant que està sent efectiu, així ho avalen les auditories internes, realitzades per l’auditor de la Universitat de València, Rafael Galera, i les externes, realitzades pels auditors cap de l’empresa SGS ICS Ibérica, S.A.

Igualment, des de novembre de 2011, seguint aquesta filosofia de transparència i qualitat cap als seus usuaris, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat disposa d’una Carta de Serveis que es va elaborar impulsada després de l’orientació institucional per part del Pla Estratègic de la Universitat de València 2008-2011. En la seua línia estratègica 121, va establir la necessitat de generalitzar aquesta eina de gestió a les diverses Unitats universitàries.

Anys després, davant la necessitat de modificar i actualitzar aquesta Carta de Serveis, tots els membres de la Unitat van treballar en la seua millora i el 18 de maig de 2015 es va aprovar pel Consell de Direcció de la Universitat de València la segona edició de la Carta de Serveis de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, després de no haver-hi objeccions a l’Informe favorable de validació presentat per la vicerectora de Sostenibilitat i Planificació, Clara Martínez.

Aquesta segona edició de la Carta de Serveis romandrà vigent quatre anys i està presentada en quatre versions: versió estesa, versió reduïda, versió tríptic i versió accessible per a les persones amb discapacitat. Totes aquestes versions es troben disponibles en tres idiomes: valencià, castellà i anglés.

En aquesta llarga trajectòria, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat ha vist com el seu esforç i dedicació han sigut recompensats, no solament per les mostres d’agraïment contínues que any rere any aquest servei rep dels seus usuaris més directes, sinó també pel reconeixement públic que la Unitat ha rebut especialment en els últims anys, amb l’obtenció de guardons com el Premi Solidari ONCE-Comunitat Valenciana (2015); el Premi COCEMFE-València (2014); el Premi Cermi.es (Cermi-Espanya) (2013); el Premi Telefónica Ability Awards (2012); la Menció Honorífica a la Universitat de València per part de la Defensora de les Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (2011) i el Premi ‘Solidaritat’ de la Fundació Asindown (2011).

Data d'actualització: 23 de Juliol de 2015