Estàs a: > > Més de 4.800 persones assisteixen als concerts de Serenates a La Nau

Més de 4.800 persones assisteixen als concerts de Serenates a La Nau

Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, en Serenates 2015.

Més de 4.800 persones han assistit al festival Serenates, en la seua edició de 2015, organitzat per la Universitat de València i CulturArts al Claustre de La Nau, entre els dies 24 de juny i 6 de juliol. Durant 11 nits el públic valencià ha tingut la possibilitat de gaudir de concerts al Claustre de l’edifici històric de la Universitat de València.

Hi han col·laborat l’Ajuntament de València, l’AVL, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, Fundació Bancaixa, Fundació Banc Sabadell i Heineken España.

L’edició d’enguany ha reunit orquestres i formacions corals amb propostes molt innovadores, com ara l’espectacle inaugural ‘Cantúria Cantada’ del músic valencià Carles Santos, qui va rebre la medalla de la Universitat de València un dia abans de l’inici de festival com a reconeixement a la seua trajectòria.

Les nits de Serenates han fet valdre el talent dels músics joves amb la participació de quatre orquestres filharmòniques universitàries, que han celebrat les jornades SINERGIA, organitzades per la Universitat de València per afavorir l’intercanvi entre aquestes formacions i crear una xarxa d’orquestres universitàries en l’àmbit estatal.

A més, Serenates ha permés acostar-se a l’Orquestra de València fora de la seua seu habitual, el Palau de la Música, i dirigida per una dona, Beatriz Fernández, que va formar part de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat, i del pianista valencià Antonio Galera, que també va ser membre de la formació universitària. Però també hi ha hagut espai per a una òpera, ‘Dido&Eneas’, amb l’Orfeó Universitari de València, estrenes i difusió de la música valenciana, amb el grup renaixentista Capella de Ministrers, el cor femení A cau d’orella i l’Orquestra Jove de la Generalitat Valenciana, entre altres.

Serenates tornarà l’estiu pròxim amb la celebració del 30 aniversari, mentre el Centre Cultural La Nau es prepara per a donar la benvinguda demà divendres a ‘Nits de Cinema al Claustre de La Nau’, organitzada per l’Aula de Cinema de la Universitat de València amb la col·laboració de CulturArts. La huitena edició d’aquesta cita alternarà pel·lícules d’intents de fugides i meticuloses estafes amb ‘westerns’ contemporanis. En total es projectaran 13 pel·lícules, del 10 al 23 de juliol, a partir de les 22 hores. Més informació: http://www.uv.es/auladecinema

Data d'actualització: 17 de Juliol de 2015
Publicat en: Música, Música, Principal