Estàs a: > > La Universitat de València, Premi Solidari ONCE Comunitat Valenciana

La Universitat de València, Premi Solidari ONCE Comunitat Valenciana

Estudiant invident amb un ordinador

La Universitat de València, a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, ha estat guardonada en els V Premis Solidaris ONCE CV “pels seus més de 20 anys atenent els alumnes amb discapacitat, actualment, més de 1.000 a tots els campus”, segons ha manifestat l’entitat organitzadora dels premis.

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat és un servei de la Universitat de València, constituït per un equip multidisciplinari l’activitat del qual consisteix a proporcionar atenció, assessorament i suport en matèria de discapacitat a tota la comunitat universitària. “Aquest reconeixement suposa un nou estímul per a continuar treballant i millorant en l’àmbit de l’atenció a les persones amb diversitat funcional”, ha dit el rector de la institució acadèmica, Esteban Morcillo.

Per la seua banda, la directora de la Unitat premiada ha explicat que aquest servei de la Universitat de València “té relació amb l’ONCE des de la seua creació; existeix una col·laboració estreta per a recolzar tot l’alumnat amb discapacitat, des de les proves d’accés a la universitat fins a la seua inserció laboral, passant per la seua trajectòria en els graus i postgraus universitaris”.

Els Premis Solidaris ONCE són atorgats a aquelles persones, empreses, ONG, entitats o institucions i programes o treballs de comunicació, que en opinió del jurat, tinguen com a prioritaris en la seua labor quotidiana valors relacionats amb la solidaritat, la integració de les persones amb discapacitat i la supressió de barreres físiques i mentals, així com a aquelles que hagen treballat defensant i lluitant per la superació individual o col·lectiva de tals barreres, i per l’eliminació de la desigualtat o la minimització de les seues conseqüències en un esforç clarament solidari.

Altres guardonats en la cinquena edició dels Premis Solidaris ONCE han sigut la Fundació Trinidad Alonso, el periodista Paco Cerdá, l’alacantina Fide Mirón i CONSUM.

El jurat ha estat format per Pilar de la Oliva Marrades, presidenta del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana; Francisco Javier Gimeno Blanes, president de la Creu Roja Espanyola a la Comunitat Valenciana; Emili Villaescusa Blanca, president de la Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana; Jaime Abella Fernández, director general de Gestió de Prensa Ibérica; Joan Planells Almerich, president del CERMI Comunitat Valenciana; Gemma León Díaz, consellera general de l’ONCE; José Manuel Pichel Jallas, delegat territorial de l’ONCE a la Comunitat Valenciana; i Enrique Llin Ruiz, president del Consell Territorial de l’ONCE a la Comunitat Valenciana.

Els premis seran lliurats en una gala que tindrà lloc a València el pròxim 22 de setembre.

Data d'actualització: 22 de Juliol de 2015