Estàs a: > > Amb l’Orquestra de la Universitat arranquen quatre nits amb música de les orquestres universitàries en Serenates

Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, dirigida per Hilari Garcia.

La música d’un compositor valencià es fusiona amb música brasilera i amb la del compositor txec Dvorák. L’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València va actuar el passat 30 de juny en el festival Serenates, amb un concert que combinà la tradició musical valenciana per després prosseguir amb músiques internacionals.

Dirigida per Hilari Garcia, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València va iniciar el concert amb la ‘Marxa burlesca’, de Manuel Palau (1893-1967), una de les obres més conegudes del compositor i pedagog valencià que va realitzar una important tasca d’exhumació de nombroses partitures.

La primera part del concert va prosseguir amb una de les composicions més famoses del músic brasiler Heitor Villa-Lobos (1887-1959) ‘Bachianas brasileiras núm 5’ amb l’actuació de la soprano Belén Roig.

En la segona part del concert, l’Orquestra interpretà la ‘Simfonia núm. 8 en sol major, opus 88’ d’Antonín Dvorák (1841-1904), una de les composicions simfòniques més importants del compositor romàntic i una de les més reeixides del segle XIX.

Jornades SINERGIA
Amb aquest concert s’inicien, en el marc del festival Serenates, quatre nits de concerts protagonitzats per les orquestres més destacades del panorama universitari estatal. Una nit després de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat hi actuarà l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant, el dia 1 de juliol; l’Orquesta Universitaria de Murcia, el dia 2; i el dia 3, l’Orquesta de la Universidad de Granada.

D’altra banda, si bé a la nit el públic podrà gaudir de la música de les orquestres universitàries, durant el dia, la Universitat de València, a través de la seua Orquestra Filharmònica, l’Aula de Música i el Patronat d’Activitats Musicals de la Fundació General, esdevindrà l’organitzadora i amfitriona de les primeres jornades d’orquestres universitàries espanyoles, que se celebrarà en el Centre Cultural La Nau entre els dies 1 i 3 de juliol. L’objectiu: la creació d’una xarxa espanyola d’orquestres universitàries. Durant tres dies i sota el nom de SINERGIA, representants de 15 orquestres universitàries espanyoles analitzaran la situació i reptes de futur d’aquest fenomen creixent. En aquest moment hi ha al voltant de 20 orquestres universitàries de tot l’Estat.

Aquest primer congrés pretén crear ‘sinergies’ entre les orquestres universitàries espanyoles i, per extensió de les seues universitats, partint de la premissa de què l’intercanvi entre les orquestres és necessari per al desenvolupament de línies de treball comunes que faciliten la creació de nous fòrums i una producció en conjunt d’activitats.

Tot el programa i currículums de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València

Entrades
Enguany, Serenates ofereix 11 concerts, del 24 de juny al 6 de juliol, al Claustre del Centre Cultural La Nau. Tots comencen a les 22:30 hores i, per a evitar les cues que es formaven en l’accés als espectacles, les entrades es poden adquirir al web de La Tenda o a La Tenda del Centre Cultural La Nau a un preu de 3 euros. També es poden comprar les entrades el mateix dia de l’espectacle a la taquilla habilitada a l’accés de La Nau a partir de les 20 hores.

Serenates 2015 té la col·laboració de l’Ajuntament de València, l’AVL, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, la Fundació Bancaixa, la Fundació Banc Sabadell i Heineken España.

Data d'actualització: 1 de Juliol de 2015
Publicat en: Música, Música, Principal