Estàs a: > > Carles Santos i el Cor de la Generalitat inauguren el Festival Serenates que se celebra a La Nau

Carles Santos.

Carles Santos i el Cor de la Generalitat Valenciana van inaugurar dimecres, 24 de juny, el Festival Serenates 2015, que organitzen la Universitat de València i CulturArts, a La Nau. Fins al proper 6 de juliol es faran 11 concerts a l’aire lliure, a les 22:30 hores.

Carles Santos i el Cor de la Generalitat oferiren l’espectacle ‘Cantúria cantada’, per al qual el músic polifacètic de Vinaròs ha creat una partitura, a tall de recopilatori per a un cor de 37 veus i un clarinet que aplega una selecció de passatges d’obres seues compostes per a veu i cor, que seran dirigits per Dolors Ricart.

Aquesta posada en escena recull fragments de set espectacles creats entre el 1981 i el 2010, com ‘Voice Tracks’ (1981), ‘Tramuntana Tremens’ (1989), espectacle estrenat pel Cor de València, origen de l’actual Cor de la Generalitat, ‘Chicha Montenegro Gallery’ (2010), ‘La meua filla sóc jo’ (2005), ‘L’adéu de Lucrècia Borja’ (2001), ‘Homenatge a Josep Guinovart’ (2008) i ‘La pantera imperial’ (1997), i dues peces del gran polifonista del segle XVII Tomás Luis de Victoria: ‘Caligaverunt oculi mei’ i ‘Tradiderunt me’.

Completen l’equip artístic Camen Avivar, soprano; Bonifaci Carrillo, baix; Inmaculada Burriel, clarinet; Jaime Martorell, assistent de direcció; i Alexis Calvo, director del cor en el muntatge.

Carles Santos, nascut a Vinaròs el 1940, és un músic de formació clàssica que des del 1978 es dedica en exclusiva a la composició i interpretació de la seua obra. A més de la seua producció musical, té moltes obres teatrals en què introdueix diverses disciplines i és compositor resident al Teatre Lliure. Les seues obres han recorregut els festivals de tot Europa. També ha escrit per a grans esdeveniments, com els Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona, en els quals també va intervindre el Cor de València, i posseeix nombrosos premis i guardons nacionals i internacionals. Anit, el músic va rebre la medalla de la Universitat de València.

El Cor de la Generalitat, unitat artística depenent de CulturArts Música, és una de les millors agrupacions corals d’Espanya. Fundat el 1987 com a Cor de València, és des del 2005 cor titular del Palau de les Arts Reina Sofia.

La formació compagina l’òpera amb la música simfònica coral de totes les èpoques. Ha actuat sota la direcció de les millors batutes internacionals i ha estat present en els principals escenaris espanyols, i també a París, Lisboa o Nova York. Amb l’espectacle de Carles Santos ‘Tramuntana Tremens’, va recórrer els principals festivals d’Europa.

El 2014, el seu enregistrament de ‘Domingo Verdi’, al costat de Plácido Domingo i de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, va obtindre el Grammy Llatí al millor disc de música clàssica.

Té diversos guardons i premis, l’últim del quals és la Medalla al Mèrit de les Belles Arts de la Reial Acadèmia de Sant Carles.

Entrades
El festival té la col·laboració de l’Ajuntament de València, l’AVL, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, la Fundació Bancaixa, la Fundació Banc Sabadell i Heineken España.

Tots els concerts comencen a les 22:30 hores, al Centre Cultural La Nau. Per evitar les cues que es formaven en l’accés als espectacles, las entrades es poden adquirir a la web de La Tenda o a La Tenda del Centre Cultural La Nau a un preu de 3 euros. També es poden comprar les entrades el mateix dia de l’espectacle a la taquilla habilitada a l’accés de La Nau a partir de les 20 hores.

Data d'actualització: 26 de Juny de 2015
Publicat en: Música, Música, Principal