Estàs a: > > ‘Serenates’ proposa 11 concerts al Claustre de la Universitat del 24 de juny al 6 juliol

El vicerector Antonio Ariño (primer per la dreta), amb els organitzadors del festival Serenates 2015.

La Universitat de València ha presentat el festival ‘Serenates 2015’, una sèrie d´11 concerts, que se celebren entre el 24 de juny i el 6 de juliol en el Claustre del Centre Cultural La Nau. Hi participaren en la presentació el vicerector Antonio Ariño i el director general de CulturArts, José Luis Moreno.

El festival ‘Serenates’ es realitza des dels anys 80 i està coproduït per la Universitat de València i la Unitat de Música de CulturArts i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, l’AVL, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, Fundació Bancaixa, Fundació Banc Sabadell i Heineken España.

La idea d’utilitzar el Claustre de l’edifici històric de la Universitat com a marc per a oferir al públic valencià un festival musical d’estiu a l’aire lliure –que dedica, especialment, la seua programació a la música composta i interpretada principalment per músics valencians– ha tingut des de les primeres edicions una bona acollida pel públic.

Durant vora tres dècades d’història, moltes obres s’han estrenat en aquest festival, o s’han retrobat després de segles d’oblit en els diversos arxius musicals valencians; a més, molts grups valencians han trobat en aquest escenari el seu debut artístic, ja que aquest festival s’ha convertit en una bona plataforma per a la promoció i difusió d’un dels majors béns culturals valencians: la música.

Ariño va subratllar la importància de dues característiques molt importants en aquest festival: l’alta presència de músics joves, més del 70% dels participants; i també va destacar que ‘Serenates’ serveix per reconèixer músics consagrats, i si l’any passat va actuar Maria del Mar Bonet, enguany inaugurarà ‘Serenates’ Carles Santos, que rebrà la Medalla de la Universitat de València un dia abans, la Nit de Sant Joan.

Durant la roda de premsa, tant Ariño com Moreno van recordar la figura d’Inmaculada Tomás, subdirectora de CulturArts-Música, que no ha pogut participar enguany per motius de salut, però que ha sigut l’ànima del festival des dels inicis i concretament en aquesta edició ha impulsat la producció de Carles Santos.

La programació es va obrir el passat 24 de juny amb el músic valencià Carles Santos, que junt amb el Cor de la Generalitat Valenciana oferiren l’espectacle ‘Cantúria Cantada’, un resum de totes les seues obres per a cor.

El dia 25 de juny, actuà l´Orquestra de València en un concert a benefici de Casa Caridad Valencia. Li acompanyaren el pianista valencià Antonio Galera i tots ells van estar dirigits per Beatriz Fernández Aucejo.

El dia 26 de juny, el cor de dones ‘A cau d’orella’, dirigit per Mònica Perales, dedicà el concert a la música per a cor de dones dels segles XX i XXI. Les nits del 28 i 29 de juny, l’Orfeó Universitari de València posà en escena l’òpera ‘Dido&Eneas’, de H. Purcell, amb una revisió contemporània de la directora d’escena Amparo Urieta i direcció musical de Francesc Valldecabres.

Entre el 30 de juny i el 3 de juliol hi actuen quatre orquestres filharmòniques universitàries espanyoles (Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, dia 30; universitats d’Alacant, dia 1; Múrcia, dia 2 de juliol; i Granada, dia 3). Durant aquests dies, les formacions participen en les jornades ‘Sinergia’, organitzades per la Universitat de València, per a la creació d’una xarxa d’orquestres universitàries espanyoles.

El dia 5 de juliol actuarà el quintet de metalls Spanish Brass junt amb l’Ensemble de metalls i percussió de l’Orquestra Jove de la Generalitat Valenciana. El festival finalitzarà el dia 6 de juliol amb un concert del grup renaixentista Capella de Ministrers amb el programa ‘Lo plant d’amor: música per a llegir Roís de Corella’.

Tots els concerts comencen a les 22:30 hores, al Centre Cultural La Nau. Les entrades tenen un preu de 3 euros. Més informació i venda anticipada, a partir del 15 de juny en http://www.latenda.es/entrades o a La Tenda del Centre Cultural La Nau. El mateix dia de l’espectacle també es podran comprar entrades a la taquilla habilitada a l’accés de La Nau a partir de les 20 hores. Obertura de portes al públic, a partir de les 22 hores.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 30 de Juny de 2015