Estàs a: > > Una selecció de 50 obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia presenta l’art contemporani valencià en una exposició a Alcoi

Detall de la Llotja de Sant Jordi d’Alcoi al cartell de la mostra.

Mig centenar d’obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València s´ha exhibit, fins el passat 29 de juliol, a la Llotja de Sant Jordi d’Alcoi amb motiu de l’exposició ‘Art valencià en la Col·lecció Martínez Guerricabeitia’, comissariada pel catedràtic Juan Ángel Blasco Carrascosa.

La Universitat de València gaudeix d’una de les millors col·leccions d’art contemporani pertanyents a una universitat pública espanyola gràcies a la donació realitzada per la família Martínez Guerricabeitia l’any 1999. Aquesta col·lecció, gestionada pel Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València, està formada per un conjunt d’obres de crítica social contemporània amb l’objectiu de remoure consciències.

L’Ajuntament d’Alcoi, que va apostar pel potencial de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, va organitzar aquesta exposició amb el suport de la Càtedra Miró d’Art Contemporani de la Universitat d’Alacant. La mostra presentà una selecció de 50 obres d’artistes valencians, tots ells nascuts al segle XX, autors consolidats, noms singulars i necessaris per a comprendre la història de l’art valencià contemporani. Són pintors, escultors, dibuixants i gravadors, entre ells, Josep Renau, Joan Genovés, Anzo, Andreu Alfaro, Ripollés, Rafael Armengol, Manuel Boix, Jordi Ballester, Antoni Miró, Carmen Calvo, Rosa Torres o Pilar Dolz, així com Equipo Crónica i Equipo Realidad.

L’acte inaugural, el passat 4 de juny, comptà amb la presència del gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; el comissari de l’exposició, Blasco Carrascosa; i el director tècnic de l’Ajuntament d’Alcoi, Antoni Miró.

Data d'actualització: 31 de Juliol de 2015