Estàs a: > > AlumniUV organitza la huitena edició del curs Sabors consistent en un Tast de Vins i Tapes

Tast de vins i tapes

El col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València (AlumniUV) va organitzar una nova edició dels cursos gastronòmics Sabors el passat 7 de juliol. Es desenvolupà a la sessió un tast de vins i tapes al Valencia Club Cocina (pl. San Felipe Neri 6B, València).

La decisió de realitzar aquest curs és perquè el costum d’eixir de tapes està cada vegada més estés, tant que fins i tot ha esdevingut una senya d’identitat de la cultura grastronòmica espanyola. Es diu que l’origen de les tapes se situa al segle XIII, amb el regnat d’Alfons X el Savi. Aquest rei havia de prendre glops de vi per prescripció mèdica a causa d’una malaltia, i per a evitar els efectes de l’alcohol prenia xicotets mossos amb la beguda.

Amb aquest curs, AlumniUV i Valencia Club Cocina van oferir un tast de vi guiat per un expert enòleg; una classe pràctica de cuina amb xef professional; un receptari i els utensilis necessaris per a l’aprenentatge; i dues degustacions: una dels plats elaborats a la sala i una d’aigua i vi D.O. València.

El menú va incloure set tapes:
1. Crep americana de truita de creïlla.
2. Pasta fullada de botifarra d’arròs amb compota de pera i vainilla.
3. Pebrots de Padrón fregits amb formatge cheedar.
4. Tempura de llagostins amb salsa romesco.
5. Mandonguilles de carn especiada amb gorgonzola.
6. Tallarins de calamar amb allets i menta.
7. Croquetes de bolets, pernil i wasabi.

+Info: www.valenciaclubcocina.com/es/contacto/

Documents adjunts: