Estàs a: > > La Universitat de València organitza la IV Setmana pel Comerç Just

La Universitat de València organitza la IV Setmana pel Comerç Just

Cartell de la IV Setmana pel Comerç Just

La Universitat de València, en el marc de Campus Sostenible, va organitzar la IV Setmana Universitària pel Comerç Just, de l’11 al 15 de maig de 2015, amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Comerç Just, i amb l’objectiu de difondre el Comerç Just i el Consum Responsable entre la comunitat universitària.

Aquesta setmana d’activitats va estar emmarcada en el programa de Comerç Just de Campus Sostenible, que pretén sensibilitzar la comunitat universitària al voltant del Comerç Just i el Consum Responsable i impulsar l’accés als productes de comerç just en col·laboració amb organitzacions valencianes.

La celebració del Dia Mundial del Comerç Just, impulsada per la Coordinadora Estatal de Comerç Just, enguany s´ha realitzat sota el lema ‘Estira del Fil’, destacant el comerç just com alternativa a les injustícies que amaguen l’elaboració d’articles tèxtils en molts països empobrits i que evidencien les conseqüències negatives de la globalització on es produeixen nombroses violacions de Drets Humans.

Al llarg de tota la setmana als tres campus de la Universitat es van conèixer de primera mà els productes de Comerç Just amb punts d’informació, degustació i venda de productes de les organitzacions de Comerç Just: Setem, La Troballa-Caritas, La Tenda de tot el Món, Solidaridad Internacional, Fundación Vicente Ferrer i Oxfam-Intermón.

El Voluntariat Ambiental de la Universitat de València informà a la comunitat universitària, donà suport a les ONGD participants i realitzà una crida a la reflexió amb els seus ‘Monòlegs contra l’espoli’. També va organitzar una xarrada col·loqui oberta amb el títol ‘Comerç Just: Solidaritat i Consum responsable’ al Punt Verd del Campus de Burjassot-Paterna.

La Tenda de la Universitat sortejà entre les persones que s´aproparen als punts d’informació i a les activitats 15 samarretes de cotó ecològic i de comerç just. A més, va oferir degustació de café, i promocionà les peces de roba tèxtil amb descomptes.

Així mateix es pogué visitar durant tota la setmana a l’Aulari Interfacultatiu del Campus de Burjassot-Paterna l’exposició ‘Millor si és Just’, produïda per l’ONGD La Tenda de tot el Món, on es podia conèixer el comerç just a partir de les primeres matèries i els productes que es treballen en el moviment de Comerç Just (cotó, café, cacau, cosmètica natural, sucre, te i artesania).

Universitat pel Comerç Just acreditada per IDEAS
La Universitat de València va ser acreditada en 2013 com a Universitat pel Comerç Just per l’organització IDEAS, i realitza aquesta activitat des de 2011 amb la participació activa de l’estudiantat del Voluntariat Ambiental/Campus Sostenible.

Programa complet

IV Setmana Universitària pel Comerç Just

DIA MUNDIAL DEL COMERÇ JUST
Diumenge, 10 de maig
De 10,30 a 20,30h – Llit del riu Túria (Pont de les Flors)
Organitza: Coordinadora Valenciana d’ONGD.

EXPOSICIÓ MILLOR SI ÉS JUST
De l’11 al 16 de maig
Aulari Interfacultatiu del Campus de Burjassot-Paterna
La Tenda de tot el Món