Estàs a: > > El nou número de ‘Quaderns E-DHC’ reflexiona sobre la coherència de les polítiques amb el desenvolupament

Portada del número 3 de la revista de cooperació EDHC

La coherència de les polítiques amb el desenvolupament és el tema d’obertura del número 3 de la revista ‘Quaderns E-DHC’, editada per la Càtedra UNESCO de la Universitat de València i el Patronat Sud-Nord. En aquest assaig, signat per Maria Luisa Gil Payno, investigadora de la ‘Plataforma 2015 y más’ i de l’ONGD ‘Economistas sin Fronteras’, es realitza una exploració de la política fiscal.

Gil Payno centra el seu article en els instruments que permeten qualificar i valorar les polítiques de cooperació per al desenvolupament en funció dels resultats, però també de la seua coherència. Com a conclusió, opina que el problema actual és la falta de qualitat d’aquestes polítiques. Així, desgrana els components per a la construcció d’un índex de coherència de les polítiques de desenvolupament, la necessitat del qual sembla ser indiscutible.

La revista, que dirigeix el professor Joan Lacomba, del Departament de Treball Social de la Universitat de València, es completa amb una segona part, anomenada ‘Estudis’, orientada a la publicació de resultats de treballs de recerca en el marc d’estudis de màster i doctorats. Són tres els articles que conformen aquest apartat: ‘Educando para el desarrollo: el proyecto BOSEVA como cooperación internacional en la enseñanza de la Geografía’, d’Ana Maria Ribes Crespo, màster en Recerca en Didàctiques Específiques de la Universitat de València; ‘Conocimientos y actitudes sobre sexualidad, anticoncepción y responsabilidad compartida: las madres adolescentes en la Comunidad Indígena Náhuatl Urbaite-Las Pilas (CIULP)-Isla de Ometepe –Nicaragua)’, signat per Marely Paizano Álvarez, màster en Cooperació al Desenvolupament de la Universitat de València, i Luisa Ruano Casado, professora d’Infermeria d’aquesta universitat; i ‘Aportacions a l’anàlisi de la comunicació publicitària de les ONGD’, de Pilar Alfonso Escuder, investigadora doctora del Departament de Teoria dels Llenguatges de la Universitat de València.

Aquests tres articles incorporen a la revista l’educació per al desenvolupament, els mitjans de comunicació o la salut sexual i reproductiva com a terrenys en els quals mostrar i analitzar la incidència de la cooperació.

Amb la publicació del tercer número de ‘Quaderns E-DHC’, la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament i la cooperació de la Universitat de València donen continuïtat al seu objectiu d’estimular la recerca i la reflexió sobre la cooperació i el desenvolupament humà des de qualsevol disciplina, i tranversalitzar així aquest enfocament en qualsevol àrea d’estudis.

Accés online a la revista

Data d'actualització: 16 d'Abril de 2015