Estàs a: > > Augmenta el 28% el nombre de contractes a través de la Universitat

Augmenta el 28% el nombre de contractes a través de la Universitat

Treball en un laboratori.jpg

Treball en un laboratori.jpg

Un total de 182 persones (estudiants i titulats universitaris) van trobar treball al llarg de 2014 mitjançant el Servei d’Ocupació de l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL). Aquesta xifra suposa un augment del 28% respecte a 2013.

Dels contractes realitzats, 153 s’han aconseguit mitjançant l’Agència de Col·locació de la Fundació General de la Universitat de València, integrada dins de l’OPAL, i 29 a través del Panell d’Ofertes d’Ocupació. El 90% d’aquests contractes han sigut de durada determinada i la resta indefinits.

L’any passat, es van ofertar en l’Agència de Col·locació 1.184 llocs de treball mitjançant 591 ofertes d’ocupació. D’aquestes ofertes, el 35% requeria experiència prèvia i el 36%, coneixements d’anglés.

La demanda de professionals en 2014 s’ha concentrat sobretot en els sectors de consultoria tecnològica, formació, gestió i administració, i recerca científica.

Les titulacions més demandades pels ocupadors han sigut Ciències Empresarials, Enginyeria Electrònica, ADE i Enginyeria Informàtica+Telemàtica.

Respecte a l’àmbit geogràfic de les ofertes publicades a l’Agència de Col·locació, el 60% va ser a la província de València, seguit per la resta de la Comunitat Valenciana i Espanya (amb un 18%, respectivament).

En l’actualitat, 1.812 empreses formen part de la Borsa de Treball gestionada per l’OPAL i 10.561 persones estan registrades de manera activa com a demandants d’ocupació en aquesta base de dades.

D’altra banda, s’han publicat 1.032 ofertes en el Panell d’Ofertes d’Ocupació. A més, s’han realitzat 1.719 entrevistes d’orientació laboral i 115 entrevistes específiques a persones amb discapacitat dins del projecte ROL. Pel que fa a l’àrea de formació, s’han impartit 17 cursos sobre competències per a la inserció laboral.

Satisfacció
Com tots el anys, l’OPAL realitza una enquesta als usuaris del servei que ofereix des de l’Àrea d’Ocupació. D’aquesta manera, els estudiants i titulats han qualificat amb una mitjana de 6,90 (sobre 10) la seua satisfacció amb aquesta àrea. Per part de les empreses col·laboradores, el grau de satisfacció ha arribat als 5,3 punts (sobre 6). Respecte a l’àrea d’assessorament i orientació de l’OPAL, els usuaris d’aquest servei han atorgat amb una mitjana de 4,67 punts (sobre 5) la qualitat de la informació rebuda per a la inserció laboral i desenvolupament laboral.

Data d'actualització: 5 de Març de 2015

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar