Estàs a: > > La postguerra espanyola a través d’un diàleg íntim, en l’escena de la Matilde Salvador

Escena O estat salvaxe

La Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau ha acollit els dies 4 i 5 de març l’obra ‘O estat salvaxe. Espanha 1939’, una performance creada i dirigida per Pablo Fidalgo, després de moltes converses amb la seua àvia.

Ella (Mercedes Fernández Vázquez) és, a més, l’única actriu de la peça. A través d’imatges en Super8 gravades per l’avi del dramaturg des dels anys 50 fins als 80, es reescriuen la història de la seua família i, alhora, la història d’Espanya des de la Guerra Civil fins ara.

És el testimoni d’una dona que ha passat molt de temps en silenci i que té un gran desig de parlar, moltes coses a aclarir i a reparar. És, sobretot, un acte d’amor lúcid i extrem, un atac de romanticisme abans de ‘cremar les naus’. En una carta dirigida a les nétes, l’àvia va teixint la seua biografia i qüestionant-se tot el seu passat, el present i el futur, en un exercici d’honestedat brutal que fa llum sobre què significa estar vius.

‘O estat salvaxe. Espanha 1939’ ha estat creada entre Galícia, Portugal i l’Argentina. Produïda pel MARCO, Museo de Arte Contemporánea de Vigo, coproduïda pel Centro Párraga (Múrcia) i el Festival Temps d’Images (Lisboa). Amb el suport de Fundación START-Centro de Investigaciones Artísticas de Buenos Aires, Festival Bad-Museu Guggenheim Bilbao, Centro Cultural Vilaflor (Guimarães), O espaço do tempo (Montemor-o-novo) i Zé dos bois (Lisboa).

Més informació i entrades
Pròximes estrenes