Estàs a: > > Epidèmies globals, fronteres i corrupció, nou espectacle d’Escena Erasmus de la Universitat

Escena del muntatge Urgència

La Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau ha acollit, del 17 al 20 de febrer, el nou espectacle del projecte teatral europeu Escena Erasmus de la Universitat de València, titulat ‘Urgència, materials per a un espectacle europeu’.

El muntatge ha recollit una selecció de tretze peces breus teatrals signades per onze autors valencians.

Les escenes tenen el seu origen en el ‘Taller de teatre d’urgència’, impartit al novembre de 2014 pel dramaturg Juan Cavestany (autor de la peça ‘Urtain, Alejandro y Ana’ o ‘Desde Berlín’), de la mà de la Fundació SGAE, a València, que també col·labora en aquesta iniciativa.

‘Urgència, materials per a un espectacle europeu’ és representat per vint actors europeus pertanyents al curs 2014-2015 d’Escena Erasmus de la Universitat de València, i que el 2011 va ser reconegut amb el Premi Carlemany del Parlament Europeu. La direcció és de Josep Valero, i ha comptat amb la col·laboració dels mateixos autors en el procés de muntatge de les escenes.

Els dramaturgs valencians que han participat amb les seues escenes en el muntatge són Guadalupe Sáez, Xavier Puchades, Daniel Tormo, Maribel Bayona, Robert March, Carmen Valera, Eugenia Sancho, Antonia Montaner, Ana Albaladejo, Lucía Sáez, Rafa Segura, i es completa amb dos textos breus de Juan Cavestany.

“Són textos en què es reflexiona sobre diferents temes d’actualitat, com la corrupció política, les tanques frontereres i les epidèmies globalitzades, entre uns altres. L’objectiu és que aquesta col·laboració entre Escena Erasmus i els dramaturgs valencians siga un primer pas en la construcció d’un espectacle final que sorgirà del diàleg i el debat sobre diversos assumptes d’actualitat entre els estudiants europeus vinculats a la companyia i alguns autors teatrals lligats al taller de teatre urgent de Cavestany”, explica el codirector del projecte Daniel Tormo.

Data d'actualització: 23 de Febrer de 2015