Estàs a: > > Entrevista a D. Emilio Zurutuza, Presidente de la Fundación Adecco

Entrevista a D. Emilio Zurutuza, Presidente de la Fundación Adecco

acto firma

El mes d'octubre passat, la Fundació Adecco juntament amb Bancaixa i la Universitat de València van engegar el SOILD, Servei d'Orientació i Intermediació Laboral per a universitaris i universitàries amb discapacitat, D.Emilio Zurutuza, president de la Fundació Adecco, ha estat tan amable d'explicar-nos aquest projecte més a fons.

Pel que fa al Servei d'Orientació i Intermediació Laboral per a universitaris i universitàries amb discapacitat, com va sorgir la idea de crear aquest servei? La Fundació Adecco fa anys que col·labora amb la Universitat de València, tant amb l'OPAL com amb la Delegació de persones amb discapacitat en matèria d'integració laboral de persones amb discapacitat. Bancaixa igualment col·laborava amb la Universitat de València i atesa la seua prioritat d'integrar a l'organització persones universitàries amb discapacitat, li vam proposar crear aquest servei amb el seu patrocini i hi va apostar.

Quines activitats du a terme en matèria d'inserció i intermediació laboral? Des del SOILD prestem els serveis següents: atenció als candidats sol·licitants d'ocupació, entrevistes personals, orientació laboral i gestió d'ofertes. A les empreses i entitats interessades, els oferim realitzar processos de selecció d'acord amb el perfil demanat per a persones amb discapacitat i assessorament en contractació i bonificacions d'aquest col·lectiu.

Què ha de fer un universitari o una universitària que vulga utilitzar aquest servei? La candidata o el candidat interessat en el servei ha de demanar cita prèvia per a una entrevista amb Laura Medina, al 963356353/671630039 o bé mitjançant correu-e: lmaria.medina@adecco.com

Quins avantatges tenen les empreses que acudeixen al SOILD a l'hora de buscar mà d'obra qualificada? L'empresa col·laborarà amb una entitat amb una àmplia experiència en integració laboral de persones amb discapacitat. El servei SOILD disposarà d'una borsa d'ocupació amb perfils qualificats i d'una gran diversitat, ja que inclou totes les carreres universitàries de la Universitat de València. A més, des del SOILD assessorem en compliment de la Llei d'integració social del minusvàlid (LISMI), contractació de persones amb discapacitat, bonificacions del col·lectiu, etc.

Què ha de fer una empresa que vulga utilitzar aquest servei? L'empresa interessada es pot posar en contacte amb: consultora: Laura Medina, 963356353/671630039, lmaria.medina@adecco.com; coordinadora: Merche Alcover, 600998883 mercedes.alcover@adecco.com

Fins ara, quin és el balanç que fa de l'engegada del SOILD? A dia d'avui ja han demanat el servei 25 persones procedents de 14 titulacions diferents. Se'ls ha donat informació sobre ofertes d'ocupació, sobre la manera de tramitar el certificat de discapacitat i, en definitiva, assessorament per accedir al mercat laboral. Estem molt satisfets amb aquest primer balanç, però esperem arribar a més persones els pròxims mesos.

En relació amb l'ocupació per a persones amb discapacitat, quina experiència té Fundació Adecco en la contractació de persones amb discapacitat? La Fundació Adecco porta deu anys operant en el terreny de la integraci

Data d'actualització: 1 de Desembre de 2009