Estàs a: > > ‘La gata que mira’ obri la programació teatral de la Universitat

‘La gata que mira’ obri la programació teatral de la Universitat

Escena de La gata que mira, per Lagartera Teatre

La companyia valenciana Lagartera Teatre ha obert enguany la programació teatral de la Universitat de València a La Nau amb ‘La gata que mira’, un text de l’argentina Norma Aleandro, dirigit per l’actor i director Toni Sancho. La producció va estar en cartell els dies 4 i 5 de febrer.

L’entrada a tots els espectacles és lliure amb invitació que es pot recollir des d’una hora abans a la consergeria de l’edifici.

En ‘La gata que mira’, dos personatges, l’actor Leo de Bari i la ballarina i actriu Laura Bellés, estan immersos en un món en què es barreja la realitat i la ficció sota l’atenta mirada d’una gata que observa tots els seus moviments.

Entre el febrer i el juny, la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau de la Universitat acollirà més de quaranta representacions (setze espectacles diferents), totes a les 19:30 hores. La programació de l’Aula de Teatre de la Universitat, la componen representacions de caràcter experimental, alternatiu i poc tradicional de companyies valencianes. Molts dels muntatges vénen de la mà de persones joves i a vegades de l’àmbit universitari.

Després de l’espectacle de Lagartera Teatre serà el torn d’‘Enreda-2’, de Teada Producciones (11 i 12 de febrer), de Juan Luis Mira, la culminació d’un procés teatral que reuneix diverses escenes de teatre actual espanyol, interpretades per parelles. Escenes breus, algunes escrites pels intèrprets mateixos, que recorren els més variats àmbits i matisos de la dramatúrgia teatral contemporània, del drama a la comèdia.

Entre el 17 i el 20 de febrer actuarà el grup Escena Erasmus amb ‘URGENCIA. Materiales para un espectáculo europeo’, part d’una selecció de breus textos teatrals d’onze autors valencians, fruit d’un taller d’escriptura organitzat per la Fundación SGAE Valencia, coordinat pel dramaturg madrileny Juan Cavestany. L’espectacle és una reflexió sobre diversos temes d’actualitat: corrupció política, tanques frontereres o epidèmies globals. El mes de febrer conclourà amb ‘Casina de Plaute’, del Grupo Komos, guanyador del primer premi en el Concurs Nacional de Grups de Teatre Grecollatí organitzat pel Ministeri d’Educació, amb ‘Troyanas’, d’Eurípides.

Entre el març i el juny se succeiran diversos espectacles, de companyies valencianes com LASPONTÀNIA Teatre, produccions procedents d’altres grups estatals, entre els quals es destaca el Teatre de Manacor o la companyia teatral del Museu d’Art Contemporani de Vigo. No cal oblidar que la Matilde Salvador també és l’escenari dels tallers de teatre que es realitzen a la Universitat i especialment entre els mesos de maig i juny la programació inclourà els muntatges que preparen cada any.

Tota la programació en La Nau: http://links.uv.es/0vrJoKx

Teatre en valencià al Micalet
El Servei de Política Lingüística de la Universitat de València col·labora amb el Teatre Micalet per oferir a tota la comunitat universitària una programació ben interessant al febrer: ‘Glups!! 30 anys’, del 6 al 15 de febrer, i ‘Pep Talk’, del 19 al 22 de febrer. ‘Glups!! 30 anys’ és una comèdia musical basada en els textos de Gérard Lauzier i que va ser estrenada fa trenta anys per la companyia Dagoll Dagom, i ‘Pep Talk’, d’Alberto Ramos, és un monòleg de ficció basat en un entrenador de futbol... Amb els bons al CAL (Centre d’Autoaprenentatge de Llengües) de cada campus es poden bescanviar per entrades en la taquilla del teatre una hora abans de l’espectacle.

Més informació, al web del Servei de Política Lingüística: http://www.spluv.es

Data d'actualització: 4 de Març de 2015