Estàs a: > > El supervendes ‘L’avi de 100 anys que es va escapar per la finestra’, al Club de Lectura d’Alumni UV

Jonas Jonasson

Un bestseller ha ocupat el Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes que s´ha reunit aquest dimarts, 3 de febrer, a les 18:30 hores, a la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’, per a debatre sobre el llibre més llegit del süec Jonas Jonasson, ‘L’avi de 100 anys que es va escapar per la finestra’.

De fet, aquesta novel·la s’ha convertit en un dels èxits literaris més insòlits que es recorden a Suècia. És el primer llibre escrit per Jonasson i ha arrasat en les llistes de vendes, fent-li conegut per a tot el món. Precisament, l’èxit d’aquesta novel·la ha estat gràcies a les recomanacions dels mateixos lectors.

El llibre es va publicar a Suècia en 2009 i l’any següent ja es convertí en un supervendes. En 2012, s’havien venut més de tres milions d’exemplars a tot el món.

L’argument
Allan Karlsson és el protagonista. Ciutadà süec que acaba de complir cent anys, un segle. Viu a una residència per a persones majors i, mentre els companys li preparen una festa d’aniversari, ell decideix escapar per la finestra de la seua habitació i fugir-ne. L’acció ocorre el 2 de maig de 2005. A partir d’aquest moment, la història narra les peripècies del personatge mentre el persegueixen narcotraficants i policies.

Juntament amb aquesta aventura, el narrador explica la vida passada de Karlsson, qui va conèixer Truman, Churchill, Stalin…, va creuar l’Himàlaia a peu i, fins i tot, va jugar un paper fonamental en la creació de la bomba atòmica.

L’autor
Jonas Jonasson va nàixer a Växjö, una ciutat al sud de Suècia. Va estudiar a la Universitat de Gotemburg i va treballar com a periodista per als diaris süecs ‘Växjö Smålandsposten’ i ‘Expressen’ fins el 1994. En 1996 va fundar l’OTW, una companyia de mitjans de comunicació.

Només ha publicat dos llibres, el supervendes ‘L’avi de 100 anys que es va escapar per la finestra’ (2009) i ‘L´analfabeta que va salvar un país’ (2013).

Dia: 3 de febrer.
Hora: 18:30 hores.
Lloc: Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’ (Galícia 1, València).
Llibre: ‘L’avi de 100 anys que es va escapar per la finestra’, de Jonas Jonasson.

Per a entrar a formar part del Club de Lectura cal telefonar a les oficines d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València (963531070) o contactar per correu electrònic (amics@uv.es).

Documents adjunts:
Data d'actualització: 4 de Febrer de 2015