Estàs a: > > Les rutes per la geografia valenciana centren, al febrer, les activitats d’Amics i Antics Alumnes

El riu Vinalopó a Elda, de FoxR - Treball propi

La Via Augusta al seu pas per la Plana Alta i el naixement del riu Vinalopó a Banyeres de Mariola protagonitzen les activitats organitzades per Amics i Antics Alumnes al febrer. Completen la programació una passejada per la ciutat dels Borja i noves edicions del Club de Lectura i el cicle Alumni Comparteix.

Dins del cicle ‘Ruta dels pobles’, Amics ha programat per al dia 22 de febrer l’eixida ‘Paisatges valencians. La Via Augusta amb ametlers florits’. Com diu el refrany, ‘el bon ametler floreix pel febrer’. És per això que el col·lectiu de la Universitat de València proposa pujar al Maestrat a través de la Via Augusta, d’època romana, i gaudir del paisatge que ofereixen els seus ametlers en flor.

El dia 8 de març, Amics es desplaçarà fins al Vinalopó. Aquest viatge inclourà dues visites. D’una banda, dins del cicle ‘Geografia de l’aigua’, un grup s’acostarà al naixement del riu, a la Serra de Mariola, entre Bocairent i Banyeres, amb una ruta verda plena de flora i fauna pròpies d’aquest paratge, així com antics molins i fàbriques papereres que utilitzaven l’aigua del riu com a font bàsica d’energia. D’una altra, el segon grup realitzarà l’excursió inclosa dins de la sèrie ‘Castells valencians’. Aquesta vegada, coneixeran el paisatge de rondalla que ofereixen la Covalta i la Vall d’Agres, així com els camins i les carenes d’Enric Valor.

Totes tres activitats compten amb una subvenció d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València. A més, estan organitzades, juntament amb l’eixida per la València dels Borja (14 de febrer), amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa.

Club de Lectura i Alumni Comparteix, activitats gratuïtes
Com cada mes, Amics ofereix una nova edició del seu Club de Lectura i del cicle Alumni Comparteix. Són activitats gratuïtes organitzades pel col·lectiu de la Universitat de València, que tan sols requereixen inscripció prèvia (amics@uv.es o 96 353 10 70).

El Club de Lectura ha abordat la novel·la més famosa i divertida del süec Jonas Jonasson, ‘El abuelo que saltó por la ventana y se largó’. El debat va tindre lloc, com és habitual, en la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’ (c/ Galícia 1, València), a les 18:30 hores, el primer dimarts del mes, dia 3 de febrer.

Per la seua banda, l’Alumni Comparteix consistirà, en aquesta ocasió, en un taller d’introducció a la fotografia, que impartirà la professora Maria Amparo Pons Martí, catedràtica d’Òptica de la Facultat de Física de la Universitat de València i membre d’Amics i Antics Alumnes. El curs se celebrarà en dues sessions, els dies 18 i 25 de febrer, de 16 a 19 hores, en la 7a planta de l’edifici del carrer Amadeu de Savoia 4, seu del col·lectiu.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 4 de Febrer de 2015