Estàs a: > > Castells valencians. Torreblanca. La Tinença de Miravet

Castells valencians. Torreblanca. La Tinença de Miravet

La Tinença de Miravet

Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València visita el pròxim 1 de febrer Torreblanca i la Tinença de Miravet, dins del cicle ‘Castells valencians’. El període d’inscripció romandrà obert del 19 al 28 de gener i l’eixida es realitzarà amb la companyia de l’historiador Manuel Carceller.

L’objectiu d’aquesta visita és conèixer les torres medievals de vora mar i un poble fantasma. L’ermita-fortalesa de Sant Francesc de Torreblanca, a la Tinença de Miravet, va ser saquejada en el segle XIV pels pirates barbarescos en un episodi que ha estat qualificat com el ‘barreig’. Recentment, hi han aparegut frescos del segle XVI. A més, la seua arquitectura suposa una pràctica lliçó d’art medieval des de les bases de la construcció fins al sostre.

Les persones inscrites eixiran a les 8 hores des de Nuevo Centro. Realitzaran un passeig rural a través de les dues torres medievals i l’ermita-fortalesa de Miravet. Aquesta darrera pertany al gòtic de conquesta. Ja per la vesprada es farà una visita al Tossal i el castell d’Orpesa. L’arribada a València està prevista cap a les 20 hores.

El preu de l’activitat, organitzada en col·laboració amb el Club de Viatges Fil-per-Randa, és de 15 euros per a les cinc primeres persones que s’hi apunten (és una excursió subvencionada per Amics i Antics Alumnes) i de 25 euros per a la resta. El preu del dinar, que és opcional, és de 16 euros i consistirà en tastar les típiques coquetes.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 30 de Gener de 2015