Estàs a: > > L’Orfeó Universitari de València celebra el Nadal amb Charpentier i Armengol amb el seu tradicional concert al Palau de la Música

Cartell Concert de Nadal Orfeó 2014

Dos noms propis van destacar aquest any en el tradicional concert de Nadal que l’Orfeó Universitari de València va oferir, el passat 23 de desembre, al Palau de la Música: Marc Antoine Charpentier i Rafael Armengol.

‘El món canta davant d’un bressol’, que ha complit la seua 55a edició, s´ha anunciat enguany amb il·lustracions del pintor valencià Rafael Armengol.

La ‘Missa per a la nit de Nadal’ del compositor francés va centrar la primera part del concert ‘El món canta davant d’un bressol’. Aquesta obra, una de les onze misses que Charpentier va compondre durant la seua vida, té un vincle molt estret amb la celebració popular de Nadal, atés que la majoria dels seus números estan basats en melodies procedents de nadales populars franceses.

La primera part del concert es completà, a més, amb la interpretació de diferents números del ‘Messies’ de Haendel, mentre que per a la segona part, com és habitual, l’Orfeó proposà al públic valencià un recorregut musical des dels sentiments més íntims (Arvo Pärt, Rakhmàninov) i esperançadors (Pau Casals) per escoltar com sona l’alegria típica d’aquestes dates amb les nadales pròpies i les de la resta del món.

Enguany, en la 55a edició del concert ‘El món canta davant d’un bressol’, música i pintura s’han agafat de la mà en el cartell que ha anunciat l’acte, per al qual l’artista va escollir una obra de la sèrie que va elaborar sobre els àngels renaixentistes de la Catedral de València. “Havia de ser alguna cosa relacionada amb la música, i vam pensar que aquest quadre era el que més s’apropava a allò que podia ser una imatge nadalenca”, va dir Armengol.

Rafael Armengol es va sumar d’aquesta manera al projecte artístic de l’Orfeó Universitari de València, que ha pretés establir vincles amb artistes valencians –consagrats o joves promeses– i, així, enllaçar l’àmbit musical, al qual pertany l’Orfeó, amb altres àmbits artístics de la cultura valenciana, de manera que es convertira en un exemple de la complementarietat de les diferents disciplines artístiques. “L’Orfeó, conscient de la seua importància dins del panorama cultural des dels anys cinquanta, pretén contribuir de manera ferma a la societat valenciana per tal que puga gaudir d’una educació artística sana, perquè pensem que un poble culte és un poble tolerant, just i feliç”, afirmà el director de l’agrupació coral, Francesc Valldecabres.

Ramón Pastor, compositor valencià, va iniciar aquesta proposta innovadora de residència artística. L’Orfeó Universitari de València va estrenar al juliol durant el Festival Serenates, celebrat a La Nau de la Universitat de València, la seua obra ‘Coloraina’ i, més recentment, ‘Ab urbe condita’, peça basada en els textos de Tito Livio sobre la fundació de Roma.

Cartell del concert

Data d'actualització: 8 de Gener de 2015