Estàs a: > > La Fundació General de la Universitat de València i l’ONGD GNRD col·laboren en la defensa i la promoció dels drets humans

En el centre, Antonio Ariño i Diana Zarzo, signants del conveni, amb representants de les dues entitats, a La Nau

La Fundació General de la Universitat de València i l’ONGD Global Network for Rights and Development (GNRD) enceten un treball conjunt en la defensa i la promoció dels drets humans, segons han manifestat a través de la signatura d’un conveni marc de col·laboració.

Han rubricat l’acord el vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño, vicepresident executiu de la Fundació General de la Universitat de València, i la directora de l’oficina a Espanya de GNRD, Diana Zarzo, amb la finalitat d’establir i mantindre en el temps una col·laboració conjunta en la posada en marxa i desenvolupament d’aquelles activitats i projectes d’interés comú, per tal d’incrementar i difondre les accions dutes a terme per ambdues organitzacions.

En aquest sentit, Antonio Ariño s’ha referit a “la lluita contra la pobresa i la injustícia en favor del desenvolupament i els drets humans, tal i com es recull als nostres Estatuts”. Així, una de les principals línies de treball de la Universitat de València és la desigualtat, una temàtica que s’està desenvolupant des d’una perspectiva científica, a través d’activitats que permeten realitzar “una anàlisi acadèmica rigorosa” de la desigualtat al món.

Per la seua banda, Diana Zarzo ha agraït la formalització de la col·laboració entre ambdues entitats i ha destacat algunes de les línies de treball coincidents com ara la defensa de la llibertat d’expressió i de la radiodifusió pública o dels drets humans de les dones.

Per part de la Fundació General, han assistit a l’acte el gerent, Cristóbal Suria, i la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat; i en representació de l’ONGD, la directora del Departament de Comunicació de GNRD, Lola Bañón, professora de Periodisme de la Universitat de València, i la responsable del Departament de Projectes de Cooperació de GNRD, Laura Soriano.

La Fundació General de la Universitat de València és una entitat cultural sense ànim de lucre i d’interés general que té com a missió principal cooperar en el compliment dels fins de la Universitat de València, mitjançant l’ajuda a la docència, la recerca, la difusió cultural, la formació humana integral i l’atenció a persones amb diversitat funcional.

L’ONGD GNRD és una organització no gubernamental amb caràcter internacional dedicada a la defensa i la promoció dels drets humans a escala global. Els seus objectius més importants són la lluita contra la pobresa i la injustícia, així com la promoció del desenvolupament humà sostenible. GNRD treballa com a entitat consultora de les Nacions Unides i com a entitat col·laboradora del Parlament Europeu i de la Comissió de la Unió Africana en favor del respecte a la Declaració Universal dels Drets Humans en tots els països del món.

De fet, aquesta organització ja ha iniciat la col·laboració amb la Fundació General de la Universitat de València, com és el cas de la celebració, aquests dies, de la Setmana de la Universitat per la Integració, a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, proclamat per les Nacions Unides el 3 de desembre l’any 1992.

Data d'actualització: 11 de Desembre de 2014