Estàs a: > > El IX Fòrum d’Ocupació reuneix més de huitanta empreses i institucions als tres campus de la Universitat de València

Estudiants consulten el programa OPAL

El IX Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València, que va reunir al llarg de tres dies (25, 26 i 27 de novembre) més de huitanta empreses, institucions i entitats de diversos sectors econòmics, ha tingut lloc als tres campus sota el lema ‘La clau del teu futur’. Va obrir el Fòrum el rector Esteban Morcillo, qui va expressar el compromís de la institució acadèmica amb l’ocupació dels seus egressats i egressades.

“Cap universitat, i menys la nostra, pública i amb una població de vora 50.000 estudiants, pot ser insensible al seu futur”, va dir. “El Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València vol donar resposta a un dels problemes més greus que tenen les persones recentment titulades: la desocupació”, va afirmar. Així mateix, el rector va fer referència al treball constant de la Universitat, a través d’informes i estudis, per tal de conèixer les oportunitats de cada titulació i millorar així la inserció professional dels egressats i egressades.

Per la seua banda, el director de l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL) de la Universitat de València, Vicent González-Romà, va definir el Fòrum d’Ocupació com a “una oportunitat perquè les empreses tinguen contacte directe amb els candidats”. “Tenim evidències que les empreses aprofiten aquest context per a realitzar contractacions. Candidats que, l’any passat, estaven lliurant el seu currículum a aquesta banda de l’estand, enguany estan darrere”, va assenyalar.

L’acte de inauguració va comptar, a més, amb la presència de la vicerectora de Postgrau de la Universitat de València, Rosa Marín; el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; el director del Parc Científic de la Universitat de València, Juan Antonio Raga; representants d’empreses i institucions col·laboradores amb la Fundació General de la Universitat de València; degans, administradors i administradores de centres del Campus dels Tarongers; el regidor de Joventut de l’Ajuntament de València, Cristóbal Grau; i representants dels col·legis professionals valencians.

La novena edició del Fòrum, organitzat per l’OPAL, a través de la Fundació General de la Universitat de València, se celebrà dimarts, dia 25, a la Facultat de Dret (Campus dels Tarongers), on hi van haver presents 36 estands; dimecres, dia 26, va tindre lloc a la Facultat de Medicina i Odontologia (Campus de Blasco Ibáñez), amb 18 empreses; i dijous, dia 27, a la Facultat de Farmàcia (Campus de Burjassot-Paterna), on es reuniren 29 organitzacions.

Amb aquest encontre, durant el qual es realitzaren més de quaranta activitats entre ponències, xarrades, tallers i taules redones, es pretenia crear un pont de comunicació entre ocupadors i futurs ocupats, i professionals qualificats ja titulats, acostant així l’empresa i el món universitari. De fet, van tindre accés al Fòrum tant estudiants i titulats de la Universitat de València com d’altres institucions acadèmiques.

Els visitants del Fòrum pogueren intercanviar informació cara a cara amb els responsables de cadascuna de les entitats participants, lliurar el seu currículum i assistir a les activitats programades, la major part de les quals consistiren en xarrades que serviren per a que cada empresa informe sobre les seues ofertes de treball, processos de selecció i perfils professionals demandats.

L’assistència va ser totalment lliure (de 10 a 18:30 hores), si bé cada jornada es dirigí a determinades àrees de coneixement en concret. El dia 25, al Campus dels Tarongers, se centrà en Economia, Ciències Jurídiques, Socials i Magisteri. Hi assistiren diversos despatxos d’advocats, i multinacionals de la distribució i de la consultoria, així com els col·legis professionals d’economistes, advocats i graduats socials, l’Agència Tributària i ONGD, com ara Cruz Roja.

Ocupació a Europa
El dia 26, l’encontre al Campus de Blasco Ibáñez va estar enfocat, especialment, a les àrees de la Salut i Humanitats. Destacà l’encontre amb la Xarxa Eures Comunitat Valenciana (xarxa de cooperació de serveis europeus d’ocupació) que tractà les oportunitats d’ocupació a Europa per a professionals del sector sanitari.

D’altra banda, l’emprenedoria també comptà amb un espai en aquesta jornada. Com a novetat, enguany s’abordà la iniciativa empresarial dins del medi rural.

Els estands que es trobaren al hall de la Facultat de Medicina i Odontologia corresponien, bàsicament, a perfils sanitaris i a recerca i desenvolupament (R+D).

Finalment, al Campus de Burjassot-Paterna, el dia 27, el Fòrum estigué dedicat a l’Àrea de Ciències Bàsiques amb la presència d’empreses dels sectors industrial, de desenvolupament tecnològic, enginyeria, R+D i de perfil tècnic.

Aconseguir una Tablet
L’OPAL va tornar a organitzar un concurs per a premiar amb una Tablet Samsung Galaxy WIFI (16 GB) l’assistència, tant al Fòrum com a les activitats prèvies la passada setmana, de l’estudiantat i les persones titulades de la Universitat de València. El sorteig se celebrà el dia 27 de novembre, a les 18:45 hores, en el Fòrum de Burjassot, a l’estand OPAL-Facultat de Farmàcia.

Més informació i programació detallada, en el web del IX Fòrum d’Ocupació:

També es pot seguir el Fòrum a través de Facebook i Twitter en facebook.com/opaluv i @OPAL_valencia

Data d'actualització: 12 de Desembre de 2014