Estàs a: > > Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València programa una desena d’activitats al desembre

Orgue Cabanilles

Amics ha programat vora una desena d’activitats que es desenvoluparan entre novembre i desembre. Les passejades pel centre històric de la ciutat de València, les excursions i rutes verdes, i propostes gratuïtes, com ara el Club de Lectura, el cicle Alumni Comparteix, visites guiades i cinema, configuren l’agenda per a les pròximes setmanes.

Dues propostes completen el cicle ‘València, per dins i per fora’. Diumenge 21 de desembre estarà dedicat, en primer lloc, a la València racionalista i l’arquitectura de la República, com la ciutat dóna el pas a la modernitat arran els progressos tecnològics i industrials que començaren a produir-se cap als anys vint. I, per últim, l’art i la música barroca tornen a conjuminar-se aquest dia en un espectacle, ja tradicional, que té lloc cada any amb motiu del període d’Advent i Nadal. El concert de música sacra, enquadrat dins del cicle ‘Orgue i música de cambra’, serà executat en el magnífic orgue Cabanilles, un dels més grans i complets d’Europa.

Al desembre tornen les eixides pel territori valencià dins de la sèrie ‘Ruta dels Pobles’. Diumenge dia 14, Amics viatjarà a la província de Castelló per a visitar la zona de la ‘dolça plana’, encapçalada pel municipi de Benlloch, bressol del torró artesanal castellonenc. Serà una visita fonamentalment gastronòmica durant la qual els participants gaudiran d’exquisides degustacions. El mateix dia, el col·lectiu de la Universitat de València proposa una ruta verda per la Serra d’En Galceran, el ‘pla abrupte’. El passeig tindrà una duració de quatre hores efectives amb dificultat mitja-moderada. El dinar serà lliure de camp.

Totes aquestes activitats estan organitzades amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa.

Activitats gratuïtes
Així mateix, Amics i Antics Alumnes ha organitzat diverses activitats gratuïtes. La primera d’aquestes, el Club de Lectura, que es reunirà, com és habitual, el primer dimarts del mes, dia 2, a la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’, a les 18 hores. En aquesta ocasió, el grup debatrà entorn del llibre ‘El cielo es azul, la tierra blanca’, de l’escriptora japonesa Hiromi Kawakami (Tòquio, 1658), una novel·la que participa, ja des del títol, de la naturalesa poètica de l’haiku, un tipus de poesia japonesa. Aquest és un llibre de lectura tranquil·la, assossegada i espiritual.

La segona activitat s’emmarca en el cicle Alumni Comparteix, que al desembre ofereix una xarrada amb un debat obert sobre l’experiència professional entorn de la gestió sanitària. Impartirà la conferència Sergio García Vicente, director gerent del Departament de Salut de Xàtiva-Ontinyent (Conselleria de Sanitat) i membre d’Amics. L’objectiu d’aquesta activitat és donar a conèixer la gestió sanitària en els sectors públic i privat, aprofundint en aspectes com ara els sistemes sanitaris, la innovació organitzativa, l’avaluació de tecnologies, la gestió de la qualitat assistencial i la responsabilitat social, entre uns altres. La ponència tindrà lloc a l’edifici que acull la seu d’Amics, al carrer Amadeu de Savoia 4-7ª, València, el dia 10 de desembre, a les 18 hores.

D’altra banda, Amics i Antics Alumnes ha afegit al seu programa cultural una visita guiada gratuïta a l’exposició ‘Mestres de ciutadania. Manuel Broseta, Ernest Lluch i Francisco Tomás y Valiente’. Aquesta és l’exposició de la temporada, organitzada i produïda per la Universitat de València, i que roman a la Sala Acadèmia del Centre Cultural La Nau des del passat octubre. Amb ‘Mestres de ciutadania’, la Universitat ret homenatge a tres professors que si bé van compartir la terrible circumstància de la seua tràgica mort -tots tres van ser assassinats per ETA-, van coincidir en el seu compromís cívic i polític. Primerament, es farà una visita dinamitzada durant la qual es rescataran les fites més destacades dels intel•lectuals i, en acabant, es realitzarà una activitat didàctica a l’espai-taller.

Per últim, els membres del col·lectiu Amics i Antics Alumnes també poden assistir a la programació cinematogràfica que ofereix la Universitat de València, de forma gratuïta, al desembre. Es tracta dels cicles organitzats per l’Aula de Cinema que es desenvolupen al Col·legi Major Rector Peset i al Palau de Cerveró, amb projeccions els dimarts i els dijous, a les 18 hores; i dels films que projecta el Servei de Política Lingüística de la Universitat, en col·laboració amb altres entitats i institucions.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 27 de Novembre de 2014