Estàs a: > > Les darreries del període musulmà, hui a anàlisi amb Alumni Comparteix

Les darreries del període musulmà, hui a anàlisi amb Alumni Comparteix

El poeta àrab Ibn Al Abbar

Alumni Comparteix proposa una nova activitat per al novembre. Sota el títol ‘Ibn Al-Abbar, en les darreries del període musulmà’, Jesús Huguet Pascual, secretari del Consell Valencià de Cultura i membre d’Amics, ofereix una xarrada amb la qual analitzarà els últims anys de la València musulmana a través del poeta Ibn Al-Abbar.

L’activitat, d’accés gratuït, tindrà lloc a la setena planta de l’edifici del carrer Amadeu de Savoia 4, seu d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València, aquest dimecres, 19 de novembre, de 16 a 17 hores.

Malgrat ser conegut per la seua àmplia obra literària, especialment per la seua ‘kàsida en shin’ demanant ajuda davant el setge de València per Jaume I, Ibn al-Abbar és un exemple d’home públic compromés a les darreries del període musulmà valencià. Ell serà qui signarà, en nom del reietó Zayyan, la rendició de València al rei cristià.

La seua obra, tant poètica com assagística, a la seua pàtria o a l’exili a Tunis serà un cant continuat a la seua terra nadiua i un exemple de l’estima per la llar perduda. Per això, es podria assegurar que amb Ibn Al-Abbar s’inicia una de les èpoques literàries més rellevants en què el record de la terra natal esdevé referent.

Què és Alumni Comparteix?
Alumni Comparteix és una iniciativa que requereix la implicació dels seus membres. Acull xarrades, tallers, classes magistrals, cursets, etcètera, proposats i impartits pels mateixos socis. Totes les activitats estan dirigides als membres del col·lectiu i la participació en totes aquestes és gratuïta.

L’objectiu d’aquest projecte és crear sinergies entre les sòcies i els socis i que aquelles persones que ho desitgen puguen compartir la seua experiència en temes claus, aprofitant el vincle que uneix els membres com a antics alumnes i amics de la Universitat de València per a seguir creixent personalment i professionalment.

+Info: http://links.uv.es/Sew5odR

Documents adjunts: