Estàs a: > > Nous cursos del Patronat Martínez Guerricabeitia

Nous cursos del Patronat Martínez Guerricabeitia

La Ene Gran

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València ofereix la convocatòria anual de cursos curriculars sobre art. Aquesta edició, la matrícula de la qual començarà el 2 de novembre, eixampla l'oferta educativa i aborda els temes següents: museologia, patrimoni, restauració, art i naturalesa, col·leccionisme, filosofia, cinema i art polític. Els cursos es faran entre els mesos de novembre de 2009 i maig de 2010 i seran convalidables per 1 o 2 crèdits, segons la durada, per als estudiants de la Universitat de València.

L'art pictòric: estructura, matèria, conservació i imatge, impartit per la professora María Gómez, analitzarà les variades tècniques i suports en la pintura, i el programa acabarà amb la inspecció d'obres d'art a través de casos pràctics. En el curs L'Equipo Realidad i el seu context: València 1966-1976, Teresa Millet, doctora en Història de l'Art i conservadora de l'IVAM, revisarà tant la producció plàstica com l'entorn historicosocial d'aquest grup i els seus antecedents en altres col·lectius.

El Mantell Terrestre: totalitarisme, exili i gènere en l'obra de Remedios Varo, de la mà de la professora Andrea Luquin, investigarà la vida i l'obra d'aquesta artista dins l'exili espanyol en l'art i el pensament contemporanis. D'altra banda, Joan Ramon Escrivà, historiador i conservador de l'IVAM, farà una radiografia de l'art contemporani institucional i dels nous museus a través de Funció pública versus cultura de l'espectacle. Museus i espais d'art contemporani a l'estat espanyol. I, tot completant l'àrea de la museologia, la comissària i crítica d'arte Isabel Tejeda estudiarà la pluralitat de formes d'exhibició de l'art des del segle XIX fins a l'actualitat en Exposicions temporals: art contemporani. El filòsof Alan Scopel serà l'encarregat d'impartir També l'art pensa. Contra un món anestesiat, a través de la revisió dels textos de T. W. Adorno dins la convergència entre art, filosofia i política. Així mateix, en Art i utopia en els fons museístics internacionals: un model social de col·leccionisme, l'historiador i conservador de l'IVAM Josep Salvador farà una actualització del discurs de les avantguardes històriques i la seua contribució a la consolidació de la monitat artística. La professora d'Història de l'Art Aurea Ortiz farà una revisió del cinema com a obra artística, cultural, producte industrial i document, així com de les funcions de les filmoteques en El patrimoni cinematogràfic: imatge i memòria. L'actualitat de la cultura del paisatge serà analitzada per les professores de Filosofia Carmen Senabre i Amparo Zacarés, a través d'Experiència estètica i naturalesa. L'estètica del sublim, la ficció tecnològica i la consciència ecològica. Finalment, Patrimoni cultural: posada en valor i difusió estudiarà els tipus de mesures que cal prendre per a la defensa del patrimoni i per a la seua "posada en valor", supervisat per les professores M. Carmen Herández i Sara Joana Reig.

On i com matricular-se:
La matrícula es fa a través de la pàgina web del Patronat: www.uv.es/cmg/cursos. Els cursos s'impartiran a les aules del campus de Blasco Ibáñez. A m&eac

Data d'actualització: 27 de Novembre de 2009