Estàs a: > > El Patronat Martínez Guerricabeitia i ADSIS-Hedra sumen esforços per la inclusió social a través de l’art

Taller expressió artística amb ADSIS-Hedra

Amb el títol ‘Cuento, cuentas, contamos’, el Patronat Martínez Guerricabeitia ha dut a terme un projecte d’inclusió social a través de l’art, consistent en un taller d’expressió a partir de l’exposició de Chema López ‘Un conte de fantasmes per a adults’. El resultat s´ha mostrat en el Centre Cultura La Nau els dies 5, 6 i 7 de setembre.

Els participants són usuaris d’ADSIS-Hedra, col·lectiu en risc d’exclusió, els quals es troben en procés de canvi personal. El seu treball s´ha presentat en la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau.

Amb aquesta iniciativa, s’han potenciat les funcions socioeducatives, creadores, dinamitzadores i integradores de l’art i els espais artístics; així com l’art com a eina d’inclusió i desenvolupament comunitari a través de l’arteràpia aplicada a un col·lectiu en risc d’exclusió social. Així mateix, aquest taller ha servit per a investigar i innovar en la creació de noves tècniques que impliquen la integració de col·lectius amplis i una millora social.

El projecte ‘Cuento, cuentas, contamos’ s’ha desenvolupat al llarg de deu sessions de treball grupal amb els participants d’ADSIS-Hedra. Ha consistit en un taller d’expressió artística, mitjançant diferents tècniques i en diversos formats. Aquest treball culmina aquest cap de setmana amb la seua exhibició pública, completant així l’exposició de Chema López ‘Un conte de fantasmes per a adults’, que roman en la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau de la Universitat des del passat mes de maig i que ara es prorroga una setmana més fins el 14 de setembre.

Aquest taller d’inclusió social a través de l’art ha estat organitzat, a més, pel Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, amb la participació de les mediadores artístiques Elizabet Catalá i Berta Durán, i la col·laboració de la Universitat Europea de València i ADSIS-Hedra.

Data d'actualització: 11 de Setembre de 2014