Estàs a: > > Visita als castells de Domeño i Xulilla

Visita als castells de Domeño i Xulilla

Castell de Xulilla

El dia 11 de novembre, el col·lectiu Alumni té una segona proposta de caràcter cultural: visitar els castells de Domeño i Xulilla. El termini d’inscripció roman obert des de dilluns dia 29 d´ocutbre. L’eixida, que es farà a les 8 hores en bus des de Nuevo Centro, estarà acompanyada per Xavier Vidal, arqueòleg i col·laborador de Fil-per-Randa.

Domenyo. Castell musulmà alçat sobre un tossal al costat del lloc on es trobava l’antiga població, abandonada en els anys seixanta del passat segle. L’estratègic emplaçament en la confluència dels rius Túria i Xelva controlava el pas a les poblacions de la Serrania.

Xulilla. Castell musulmà construït en el segle XII. S’alça sobre una allargada muntanya, als vessants de la qual es troba la població.

Eixida a les 8:00 h. de Nuevo Centro i a les 8:30 h. de Llíria. Passejada rural: per la contornada dels castells. Conserven en relatiu bon estat el recinte murat reforçat amb torrasses i els basaments de la seua torre d’homenatge, així com diverses construccions auxiliars. De vesprada farem una passejada per Xulilla, encisador poble de planta islàmica.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 30 d'Octubre de 2018