Estàs a: > > La coherència de polítiques en la cooperació, a debat en la Universitat de València

Procés diàleg enfortiment cooperació valenciana

València va acollir, el passat 25 de setembre, una jornada de diàleg sobre la coherència de polítiques en matèria de desenvolupament (CPD) en el marc de les accions incloses en el procés per a l’enfortiment de la cooperació valenciana per al desenvolupament, impulsat per la Plataforma2015ymás, amb el finançament de la Càtedra UNESCO de la Universitat de València i AECID.

La jornada ha pretés afavorir el diàleg entre governs autonòmics i locals, ONGD i el conjunt d’agents de cooperació per tal de conèixer les iniciatives i plantejaments que s’estan desenvolupant en aquesta matèria.

Per això la jornada s’ha estructurat amb una primera presentació general sobre CPD i el seu estat en l’agenda post 2015. La ponència va anar a càrrec de Pablo Martínez Osés, coordinador de la Plataforma2015ymás. A continuació, se celebrà una taula redona enfocada als governs descentralitzats, en la qual es donaren a conèixer les iniciatives de diferents governs autonòmics i locals per tal d’aprofundir en la coherència de polítiques de desenvolupament. La taula redona va ser moderada per Mari Cruz Abellán, regidora de Pau i Solidaritat de l’Ajuntament de Quart de Poblet, i comptà amb la participació de Montserrat Burgos, regidora de Participació i Cooperació de l’Ajuntament de Rivas-Vaciamadrid, municipi que constitueix una de les experiències municipals de referència quant al compromís amb el desenvolupament; Natalia Millán, del grup d’investigació d’Anàlisi de polítiques de cooperació d’HEGOA (UPV/EHU), qui presentà els resultats de la investigació realitzada per HEGOA sobre l’estat de la coherència de polítiques per al desenvolupament del Govern basc; i José Medina, membre de l’equip investigador de la Plataforma2015ymás que ha realitzat una investigació sobre el paper dels governs no estatals en l’agenda de la coherència de polítiques amb el desenvolupament, i aprofundeix en dos casos d’estudi: Andalusia i Extremadura.

Després de les intervencions hi hagué un espai dedicat a la participació i a l’intercanvi d’opinions entre les persones assistents.

La jornada se celebrà en el Saló d’Actes del Col·legi Major Rector Peset de la Universitat de València dijous 25 de setembre, de 10:30 a 14:30 hores.

La participació va ser gratuïta. Les persones assistents a la jornada podran sol·licitar certificat d’assistència, emés per la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament.

En la jornada es lliurà als assistents la guia d’‘Orientacions per a la planificació de la cooperació per al desenvolupament a entitats locals de la Comunitat Valenciana’, elaborada pel ‘Grup de diàleg’ (que integra representants d’entitats locals, ONGD i universitats valencianes) en el marc del ‘procés per a l’enfortiment de la cooperació valenciana’, impulsada per la Plataforma2015ymás, amb el suport de la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València, el Patronat Sud-Nord de la Universitat de València, l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, la Universitat Jaume I i la Universitat Politècnica de València.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 6 d'Octubre de 2014