Estàs a: > > L’exposició de Manuel Boix produïda per la Universitat s’exhibeix en un Centre Contemporani de Perpinyà

Manuel Boix, a Perpinyà (França)

L’exposició ‘Manuel Boix. La Nau, el viatge del temps’, produïda per la Universitat de València, s’exposa fins el pròxim 23 de setembre en el Centre d’Art Contemporani ‘Àcentmetresducentredumonde’ de Perpinyà (França). A València, va rebre més de 10.000 visites.

No és la primera itinerància internacional d’una exposició de la Universitat de València. De fet, l’exposició ‘Josep Renau (1907-1982). Compromís i cultura’ va itinerar a Mèxic després de recórrer diverses ciutats espanyoles.

El Centre d’Art Contemporani ‘Àcentmetresducentredumonde’ de Perpinyà va interessar-se per aquesta exposició que mostra una nova sèrie de l’artista de l’Alcúdia i que ha estat visitada al Centre Cultural La Nau de la Universitat per més de 10.000 persones.

A través d’aquesta exposició, Boix -Premi Nacional d’Arts Plàstiques (Ministeri de Cultura, 1980)- viatja en el temps per a crear una nova sèrie inspirada especialment en l’ampli patrimoni cultural i científic conservat a la Universitat de València, a més de tractar temes socials molt vigents, com ara la immigració i les primaveres ciutadanes.

Aquesta col·laboració amb una entitat francesa es produeix tres setmanes després que el vicerector Antonio Ariño fóra condecorat amb l’Orde de les Palmes Acadèmiques pel Ministeri de Cultura francés, un reconeixement a la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Igualtat per tal d’acostar el millor de la cultura francesa tant a la institució acadèmica com a la societat, des del compromís amb una cultura crítica i il·lustrada amb activitats que realitza amb l’Institut Francés de València.

Les Palmes Acadèmiques són una condecoració civil francesa que va crear Napoleó el 1808. En el seu origen, només constituïen un títol honorífic reservat a la universitat (als liceus), si bé ara són una condecoració estesa a altres sectors del món docent.

+ Informació sobre l’exposició:

Data d'actualització: 1 de Setembre de 2014