Estàs a: > > El festival Serenates reuneix més de 5.000 persones en onze concerts

El festival Serenates reuneix més de 5.000 persones en onze concerts

Actuació de Serenates 2014 al Claustre de La Nau

El festival Serenates, organitzat per la Universitat en col·laboració amb CulturArts a La Nau, va clausurar el passat 7 de juliol la seua edició de 2014 amb un indubtable èxit de públic. En aquesta edició, més de 5.000 persones han assistit a aquest festival que durant onze nits ha oferit al públic valencià la possibilitat de gaudir, de forma gratuïta, de concerts d’indubtable qualitat.

Aquests resultats demostren que aquest projecte, que ha complert enguany la seua 34 edició, s’ha anat consolidant tant pel que fa al públic (en la passada edició van assistir 3.916 persones) com de col·laboradors, entre els quals es troba el Palau de la Música de València, l’Ajuntament de València (Regidoria de Joventut), el Banc Sabadell, la Fundació Cruzcampo del grup Heineken, la Fundació General de la Universitat de València, i l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València.

El cicle es va tancar el passat 7 de juliol amb l’estrena absoluta de l’òpera de butxaca, encàrrec de CulturArts, ‘El mal vi’, amb música de Jesús Salvador Chapi d’Amores Grup de Percussió i llibret i direcció escènica de Paco Zarzoso, que va constituir un absolut èxit i que es va emmarcar en la celebració dels vint anys del Grup Amores.

Aquesta estrena s’enquadra en la línia d’actuació de les Serenates que, en les seues més de tres dècades d’història, ha estat el lloc per a l’estrena de nombroses obres o ha tret de l’oblit peces procedents dels arxius musicals valencians. Així mateix, ha servit com a escenari per al debut de nombrosos músics valencians actuant com a plataforma per a la promoció i difusió.

L’edició d’enguany ha reunit una programació eclèctica, amb més concerts que mai (un total d’onze) i de molt diferents estils musicals, des del Renaixement a l’estrena d’obres contemporànies, així com tota classe de formacions musicals. La programació ha comptat amb la presència de cantants de renoms, com ara Maria del Mar Bonet acompanyada per l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València o el cantautor Amancio Prada.

El món coral valencià ha estat present amb la programació de tres concerts a càrrec del Cor de la Generalitat Valenciana, l’Orfeó Universitari de València i els Pequeños Cantores de Valencia, formació que celebra enguany el seu cinquanta aniversari.

La percussió també ha estat protagonista aquest any amb el concert de la Secció de Percussió de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València.

Així com la música de cambra, representada en tres vessants completament diferents: un concert de música renaixentista a càrrec de Capella de Ministrers, un concert homenatge a Astor Piazzola interpretat pel grup ZingerSeptet i un concert monogràfic d’obres per a piano de Manuel Palau interpretat per Bartomeu Jaume.

A més, el gran concert de l’Orquestra de València, en col·laboració amb músics de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i que va estar dirigit pel director d’aquesta última, Hilari Garcia, en un clar exemple de col•laboració de les entitats organitzadores del festival.

Data d'actualització: 9 de Setembre de 2014