Estàs a: > > José Miguel Soriano, nou president executiu del Patronat Sud-Nord i director de la Càtedra UNESCO de la Universitat de València

José Miguel Soriano

José Miguel Soriano, delegat del Rector per a Cooperació de la Universitat de València, ha estat nomenat president executiu del Patronat Sud-Nord i director de la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament. Soriano substitueix en el càrrec a Guillermo Palao, actual vicerector d’Internacionalització i Cooperació.

Com a màxim responsable del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València, José Miguel Soriano representa la Universitat en el Grup de Treball de Cooperació al Desenvolupament de la Xarxa Vives d’Universitats; coordina la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València davant la seu de la UNESCO del Ministeri d’Afers Exteriors i Cooperació; representa el Patronat en la Coordinadora Valenciana d’ONGD; és membre de la Comissió dels Programes de Solidaritat amb el Tercer Món ‘Una Nau de Solidaritat – Comissió 0,7’; i és delegat per la Universitat de València en la Comissió de Seguiment del Conveni Interuniversitari amb el Fons Valencià per la Solidaritat.

José Miguel Soriano del Castillo és professor titular del Departament de Medicina Preventiva i Salut Pública, on imparteix classes de dietoteràpia i nutrició en situacions d’emergència. És doctor amb premi extraordinari per la Universitat de València (2003) i ha realitzat estades docents-investigadores en l’Agence Française de Sécurité Sanitaire des Aliments, l’Istituto Superiore di Sanità (Itàlia), el National Research Center (Egipte), l’Akershus University College (Noruega), la Universidad Nacional de La Plata (Argentina), l’Instituto Nacional Materno-Perinatal (Perú) i la Universidad de El Salvador.

Ha editat cinc llibres i ha publicat cinquanta capítols de llibres i més d’un centenar d’articles en revistes nacionals i internacionals. Ha rebut diversos premis, entre els quals, el Premi d’Investigació de l’Institut d’Estudis de l’Ou (2004), Premi de l’Asociación Benéfico-Docente ‘Profesor Vicente Callao’ de l’Academia Iberoamericana de Farmacia (2004), el XI Premi ‘Valencia se solidariza’ en la modalitat Beca de Recerca Social de l’Ajuntament de València (2008), Premi a l’Excel·lència Docent de la Conselleria d’Educació-Consell Social de la Universitat de València (2009) i el Premi Cascajares per a investigadors joves del Grup de Microbiologia d’Aliments de la Societat Espanyola de Microbiologia (2010).

El professor Soriano és, a més, director de la Clínica Universitària de Nutrició, Activitat Física i Fisioteràpia de la Fundació Lluís Alcanyís; director de l’Observatori de Nutrició i Seguretat Alimentària per al Món en Desenvolupament-Universitat de València; i ha realitzat la seua tasca en matèria de nutrició amb els xiquets i les xiquetes dels camps de refugiats sahrauís i de Txernòbil, així com sobre seguretat alimentària en aliments llests per al consum a Egipte. Ha sigut el responsable de la creació i implementació del primer banc de llet materna a Lima (Perú).

En els darrers anys, ha desenvolupat i dirigit diversos projectes amb el Patronat Sud-Nord i la Càtedra UNESCO: des de cursos de qualificació professional sobre temes de salut per a programes europeus, o la nova agenda internacional per al desenvolupament, fins a iniciatives com guies nutricionals per a grups de població vulnerables, i la formulació de projectes sobre bancs de llet materna. Així mateix, representa a la Càtedra UNESCO de la Universitat com a soci institucional en la Red Española de Estudios sobre el Desarrollo.

Data d'actualització: 23 de Juliol de 2014