Estàs a: > > El vicerector Antonio Ariño, condecorat amb l’Orde de les Palmes Acadèmiques pel Ministeri de Cultura francés

Antonio Ariño, condecorat amb les Palmes Acadèmiques del Govern francés

El vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño, va ser condecorat, el passat 7 de juliol, amb l’Orde de les Palmes Acadèmiques pel Ministeri de Cultura francés, en un acte que va tindre lloc a la seu de l’Institut Francés de València. Es tracta d’un reconeixement a la col·laboració de la institució acadèmica valenciana amb l’Institut Francés.

La condecoració del vicerector Antonio Ariño, vicepresident executiu de la Fundació General de la Universitat de València, és l’expressió de l’esforç col·lectiu i en equip, per part de la Universitat, a través del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, per tal d’acostar el millor de la cultura francesa tant a la institució acadèmica com a la societat, des del compromís amb una cultura crítica i il·lustrada.

Les Palmes Acadèmiques són una condecoració civil francesa que va crear Napoleó el 1808. En el seu origen, només constituïen un títol honorífic reservat a la universitat (als liceus), si bé ara són una condecoració estesa a altres sectors del món docent.

La condecoració d’Antonio Ariño constitueix un reconeixement del govern de la República francesa pel treball desenvolupat, a través del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, el qual ha permés enfortir llaços entre França i la Universitat de València.

El vicerector va rebre una medalla amb dues oliveres i una cinta de color violeta, símbol de les Palmes Acadèmiques. Aquests arbres representen l’autoritat, la força, l’honor i la dedicació, mentre que el color de la cinta s’associa al coneixement i la saviesa.

Trajectòria
Antonio Ariño és catedràtic de Sociologia a la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València. La seua investigació se centra en l’àmbit de la Sociologia de la Cultura, Polítiques de Benestar i Teoria Sociològica. Va rebre el Premi Nacional d’Investigació amb ‘La ciudad ritual’ (Anthropos). Actualment, és director del Observatorio de la Participación y Condiciones de Vida de los Estudiantes Universitarios (ECoViPEU).

Va ser director del Departament de Sociologia i Antropologia Social (1997-2003), vicerector d’Estudis i Organització Acadèmica (2003-1998), vicerector de Convergència Europea i Qualitat (2006-2010), i vicerector de Planificació i Igualtat (2010-2012). També va ser vicepresident de la Federació Espanyola de Sociologia.

En NAU XXI es pot llegir una crònica de l´acte de condecoració.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 25 de Juliol de 2014