Estàs a: > > Joves emprenedors valencians roden un curt gràcies al servei de ´crowdfunding´ d’Uniempren

Rodatge del curtmetratge El Enviado

La plataforma Uniempren de la Universitat de València, a través del seu servei de ´crowdfunding´, ha aconseguit que un grup de joves emprenedors valencians facen realitat el seu projecte: ‘El Enviado’, un curtmetratge, dirigit per Àlex Garzó i produït per Raúl Molina, que s´ha rodat gràcies a l’aportació de 19 mecenes.

El crowdfunding o micromecenatge és un sistema de finançament pel qual l’emprenedor aconsegueix la quantitat necessària per a desenvolupar el seu projecte per mitjà de les donacions rebudes pels mecenes, i que reben en agraïment a la seua aportació una recompensa d’acord amb l’aportació realitzada.

En ‘El Enviado’, projecte dirigit per Àlex Garzó i produït per Raúl Molina, les donacions podien anar des de 5 fins a 300 euros i les recompenses anaven des d’un agraïment fins a la possibilitat de participar com a productor executiu del curt.

En només 40 dies, termini màxim per a romandre en la plataforma, Àlex i Raúl van aconseguir 2.040 euros. Durant aquest temps, l’equip d’‘El Enviado’ va realitzar una intensa campanya publicitària del seu projecte, utilitzant tant mitjans audiovisuals com xarxes socials, mobilitzant els mecenes i animant-los a participar. Van ser 40 dies en els quals es van aconseguir patrocinadors per al curtmetratge i en els quals començà el repartiment dels personatges, comptant per a allò amb actors valencians.

“Acabem de rodar aquesta setmana i jo crec que començarem tot seguit amb la postproducció, perquè volem presentar el treball en octubre a València”, assenyalava Raúl Molina.

El mecenatge d’‘El Enviado’ està format, segons va explicar el productor, tant per persones conegudes pels mateixos membres de l’equip com per persones anònimes. “La majoria dels mecenes particulars han demanat eixir en els crèdits del curt, mentre que les empreses col·laboradores passaran a formar part del merchandising de la cinta”, indicà.

El projecte d’aquests joves emprenedors està protagonitzat per actors valencians, els quals conjuminen l’experiència d’anys de carrera dramàtica i la il·lusió i la força de la sang nova. Així, ‘El Enviado’ compta amb la participació de Rafa Alarcón, actor en sèries d’emissió nacional i conegut a València pel seu treball en el Ciruit Café-Teatre; Paula García Sabio, actriu en sèries nacionals i pel·lícules; Paco Sanchis (Canal 9); Enric Juezas, actor de teatre i televisió; i joves actors com ara Víctor Fajardo.

“El format d’‘El Enviado’ és per a sèrie de ficció de huit capítols, d’emissió nacional i en prime time. Conta la història d’una persona que treballa per a lobbies i mostra el rerefons d’aquest fenomen, il·legal a Espanya, com ara la manipulació dels mitjans de comunicació i de la classe política per tal d’aconseguir els fons necessaris. La primera temporada aborda la privatització de la sanitat, però hem realitzat un minicapítol a banda, autoconclusiu, per tal de mostrar al públic en què consistirà la sèrie ‘El Enviado’”, explicà Raúl Molina.

Molina va reconèixer que la trama d’‘El Enviado’ pot ser molt “complexa”, però confia en què el format funcione a Espanya igual que està fent-ho als EUA, perquè “la forma de veure sèries ací està canviant i ja no ens conformem amb els continguts de sempre”, assegurà.

‘El Enviado’ és un projecte audiovisual que va nàixer el passat any arran del treball de fi de màster que cursaven Àlex Garzó i Raúl Molina, el Màster de Continguts i Formats Audiovisuals de la Universitat de València. La seua idea compta, a més, amb el suport del Taller d’Audiovisuals d’aquesta institució acadèmica i de la productora Tomás & Co.

+Info sobre el projecte:

Data d'actualització: 25 de Juliol de 2014