Estàs a: > > El Patronat Martínez Guerricabeitia presenta una àmplia retrospectiva d´Anzo

El Patronat Martínez Guerricabeitia presenta una àmplia retrospectiva d´Anzo

Anzo, Aïllament, 1967

Més de 42 obres, entre les quals hi ha els seus característics e internacinals ´aïllaments´

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València organitza entre el 27 d'octubre i el 14 de febrer l'exposició Memòria d'Anzo a La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València.

Amb aquesta exposició, el Patronat Martínez Guerricabeitia vol recuperar l'obra de José Iranzo Almonacid, més conegut com a Anzo (Utiel 1931-València 2006), un dels nostres artistes plàstics d'avantguarda més significatius de la segona meitat del s. XX i tot un referent del pop art. Algunes de les obres s'exposen per primera vegada al públic per tal de rellançar la vigència del treball fet per Anzo, que ens fa reflexionar sobre la societat actual, alhora que se li ret un reconeixement degut: una àmplia exposició retrospectiva de tota la seua obra. Juan Ángel Blasco Carrascosa, estudiós de l'obra d'Anzo i comissari d'aquesta exposició, ressalta d'aquest singular pintor, escultor, publicista i gravador que "omple un important capítol de l'art contemporani valencià, espanyol i internacional (...), i la seua producció artística és el fruit d'una profunda preocupació humanística".

A la sala Martínez Guerricabeitia de la Universitat s'han aplegat un total de 42 obres, de les quals 30 procedeixen de la família, dues d'un col·leccionista particular i 10 formen part de la col·lecció de la Universitat de València, que gestiona el Patronat. La majoria de les obres que ha prestat la família i les del col·leccionista particular encara no s'havien exposat i són completament inèdites, raó per la qual contribueixen a conèixer la fructífera carrera d'aquest pintor valencià, les obres del qual han donat la volta al món a través d'exposicions individuals i col·lectives. En l'actualitat, el seu treball està representat en col·leccions públiques i museus de València, Amsterdam, Basilea, Berlín, Bolonya, Brussel·les, Florència, Iowa, Londres, Madrid, Milà, Mònaco, Nova York, Oslo, París, Pisa, Praga i Roma, entre altres ciutats.

L'exposició fa un recorregut complet per totes les etapes i la diversitat d'obres d'Anzo. En la mostra s'exposen pintures, gravats, les seues característiques peces sobre planxa d'alumini i també obres d'una faceta seua tan singular com desconeguda: l'escultura. Aquestes procedeixen de la col·lecció familiar i se'n poden contemplar fins una desena.

I en una mostra tributada a Anzo no podia faltar la seua producció més característica, els "aïllaments", que van tenir ressonància internacional als anys 60 i 70. En aquesta retrospectiva se n'exposa una veritable antologia, fins a 13 aïllaments (11 originals i tres d'obra gràfica), un goig per a tot aquell que vulga observar una de les seues aportacions artístiques més arriscades.

L'exposició Memòria d'Anzo s'emmarca dins de la línia expositiva "Trobades amb la Col·lecció", amb la qual el Patronat Martínez Guerricabeitia facilita la difusió i la reflexió crítica dels artistes i les obres que integren la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. Aquesta exposició, com totes les activitats del Patronat Martínez Guerricabeitia, està patrocinada pel Banco Santan i compta amb la col·laboració de Heineken Espanya. A més, s'ha de destacar la contribució de l'I

Data d'actualització: 9 de Desembre de 2009