Estàs a: > > La Unversitat impulsa un circuit teatral europeu

La Unversitat impulsa un circuit teatral europeu

Bertolt Brecht 2.jpg

El esperit ERASMUS arriba al teatre

La Universitat de València actua com a seu d'Escena Erasmus, un programa que tractarà de formar una xarxa d'universitats que afavorisca l'intercanvi d'obres teatrals en les diferents llengües de la Unió Europea. Es tracta d'un ambiciós projecte pioner a Europa, en què participen fonamentalment estudiants Erasmus.

Es pretén crear un grup de teatre amb estudiants Erasmus de la Universitat de València i a partir d'ací un circuit teatral europeu actiu, en el qual participarà aquest grup, i que suposarà un espai productiu d'intercanvi teatral, cultural i lingüístic. Així ho han explicat en la roda de premsa celebrada a La Nau, el vicerector de Cultura, Rafael Gil, Antoni Tora, assessor de Escena Erasmus i Daniel Tormo, codirector del projecte i membre de CRIT (Companyia de Recerca i Innovació Teatral).

El vicerector de Cultura de la Universitat de València, Rafael Gil, ha explicat que "a la Universitat han constatat que els estudiants Erasmus estan molt més implicats que els locals en la vida cultural de la institució", per això quan Tora va plantejar el projecte juntament la companyia CRIT, la Universitat va decidir aprofitar el projecte, amb el qual també col·labora la Generalitat València, a través de la Fundació Comunitat Valenciana Ciutat de les Arts Escèniques.

El catedràtic i assessor de Escena Erasmus, Antoni Tora, després d'agrair la tasca de Gil al vicerectorat de Cultura, "per haver multiplicat els projectes", un càrrec que ell va ocupar amb anterioritat, ha detallat que l'Escena Erasmus, va sorgir de "petita una conversa" i s'ha convertit en un "gran projecte" que permetrà no només la pràctica d'un idioma, de moment el català ja que s'utilitzarà en aquest primer grup com a llengua vehicular, sinó "compartir experiències, perquè el teatre és això: compartir una experiència humana ". I ha dit que "si Escena Erasmus triomfa, no només serà pel teatre que circula per tot Europa, sinó perquè hi haurà una experiència comuna de gent jove de diferents nacionalitats, més enllà dels intercanvis que produeixen els mercai els banquers"

Daniel Tormo, en representació de Crit, ha apuntat que els muntatges finals de cada any s'estrenaran per al públic general el mes de juny de cada any, per després iniciar una gira per les universitats europees que participen en el projecte. Així mateix, la Universitat de València, com a seu del projecte, exhibirà els muntatges de la resta d'universitats. A més ha avançat que ja s'han iniciat contactes amb altres universitats europees i que voldrien que els muntatges del grup Erasmus poguessin veure's en altres sales més de les universitàries.

Podran formar part d'Escena Erasmus tots els estudiants Erasmus que durant el curs que comença vagin a estudiar a la Universitat de València. Ells constituiran el 70% del grup teatral final. El 30% restant es formarà amb estudiants de la pròpia universitat. Tots aquells que formin part del projecte hauran d'acreditar experiència teatral.

El projecte Escena Erasmus part de la col·laboració entre els Vicerectorats de Cultura (que acull la seu) i de Relacions Internacionals de la Universitat de València. La direcció del projecte va a càrrec d'Anna Marí, Josep Vicent Valero i Daniel Tormo, membres de la Companya de Recerca i Innovació Teatral (Companyia de Recerca i Innovació Teatral) (CRIT).jpg

Data d'actualització: 19 de Novembre de 2009
Publicat en: Arts escèniques