Estàs a: > > Amics i Antics Alumnes se’n va de ruta als Molins per a gaudir de l’observació d’estrelles

Paratge dels Molins, a Alcublas

Una nova proposta per al juliol, dins del cicle ‘Ruta dels pobles’, convida als membres d’Amics i Antics Alumnes a visitar el paratge dels Molins i gaudir de l’observació d’estrelles. El col·lectiu de la Universitat de València ha organitzat cinc activitats per al pròxim mes.

Entre aquestes eixides destaquen també una visita cantada a la vila medieval de Llíria i les passejades pel cor de València.

Amics i Antics Alumnes s’acostarà fins a la població d’Alcublas, primer, i als Molins, després, en un passeig rural, el dia 5 de juliol, per a observar les estrelles a través de telescopis i amb explicacions de l’astrònom Antoni Baldó. Els participants, a més, faran un sopar de camp a força d’entrepans i pastetes.

Una altra opció per al mateix dia, dins de la ‘Ruta dels Pobles’, és anar a la vila medieval de Llíria. Es tracta d’una original visita cantada que finalitzarà amb un exquisit sopar de camp. Durant el passeig, els visitants recorreran els monuments més importants de la ciutat com ara els banys àrabs, l’antic hospital medieval, el Museu Arqueològic i la Sang (l’església de reconquesta).

València, per dins i per fora
Les passejades per València completen les activitats del juliol, organitzades amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa. En aquesta ocasió estan previstes tres eixides. El dia 4, Amics arrancarà el mes rememorant els clàssics valencians del segle XV amb un homenatge a Ausiàs March, que tindrà lloc al Jardí Botànic de la Universitat de València.

El dia 12 es faran les dues darreres visites. ‘Mites i creences de València’ consisteix a fer un recorregut per la ciutat dels relats mítics, tant prestats com autòctons, sobre déus antics i actuals, ficcions que semblen realitats o veritats que resulten increïbles. Els mites de la muralla i de l’aigua o el viatge miraculós de Crist són alguns exemples. La mitologia (pagana, cristiana o il·lustrada) cobrarà especial protagonisme a través d’arquitectures i imatges, com és el cas de la fundació de la Valentia romana o les divinitats femenines de l’Antiguitat.

També el 12 de juliol, Amics es desplaçarà al barri jueu de València per a visitar l’espai que ocupava el Call jueu, l’antic cementeri, les sinagogues i la casa de Joan Lluís Vives. A més, coneixeran el mode de vida jueu i la seua organització social.

El primer termini d’inscripció, per a l’homenatge a Ausiàs March, comença aquest dimarts, 17 de juny.

Data d'actualització: 18 de Juny de 2014